Nöropazarlama

Düşüncelerimizi ve davranışlarımızı büyük bir kısmı bilinçaltında gerçekleşiyor. Düşünce ve davranışlarımızı bu kadar etkileyen bilinçaltımız bizler alışveriş yaparken kararlarımızı nasıl etkiliyor? Her geçen gün daha da gelişmekte olan teknoloji ile birlikte insan beyninin davranışlardaki etkisini anlamak ve analiz etmek gibi bir yöntem ortaya çıktı. Geleneksel yöntemlerle kesin sonuçlar alınamayıp müşterilerin tüketici davranışlarının gerçek sebeplerinin öğrenebilmek için nörobilim ve pazarlama kavramlarını birleştirerek nöropazarlama gibi yeni bir kavram doğdu. Peki, nöropazarlama nedir?

Nöropazarlama Nedir?

Nöropazarlama her geçen gün daha fazla gündeme gelmeye devam ediyor. Nöropazarlama yönteminde pazarlama uzmanları nörobilimde geliştirilen teknikleri pazarlama araştırmalarında kullanıyorlar. Nöropazarlama yeni nesil pazarlama yöntemi olarak müşterilerin istek ve taleplerini öğrenerek bu istek ve talepler fırsat olarak görülüyor.

Nöropazarlama beyin dalgalarını ölçme yöntemlerini tüketici davranışlarını anlamak ve bu yöntemden çıkan sonuçları pazarlama teknikleri için doğru yol pusulası oluşturuyor. Nöropazarlama aynı zamanda duygusal pazarlama olarak da biliniyor. Nöropazarlamanın kullanım alanları tüketimin olduğu her sektörde geçerli olan ve Pazar araştırmalarında nöropazarlama teknikleri etkili bir biçimde kullanılıyor. Nöropazarlamanın kullanım amacı ürünlerin veya hizmetlerin tüketici için karşı konulmaz hale gelebilmesi için nöropazarlama teknolojisinden yararlanılıyor.

Nöropazarlama Avantajları

Nöropazarlama sayesinde pazarlama artık bilimsel bir temele oturtulabilir hale geldi. Nöropazarlama yöntemi kullanılan markalar üretecekleri ürünleri belirlenen ve tüketicinin arzu ettiği biçimde üretip, doğru zamanda ve doğru yerde doğru kişilere ulaştırabiliyor. Nöropazarlama ile oluşan sonuçlar ile doğru bir pazarlama stratejilerini oluşturulabiliyorlar. Nöropazarlamanın pozitif yanlarının yanı sıra markaların pazarlama araştırmalarının yanlış yürütmeleri onları geri dönüşü olmayan zararlar oluşturabilir. Bu durum göz önünde bulundurulduğunda nöropazarlamanın güvenlik açısından kritik bir noktada kalıyor.

Tüketicilerin bilinçaltlarında olan biteni bilerek pazarlamaya bambaşka bir boyut kazandıran nöropazarlama Türkiye’ de de kullanılıyor. İnsanların düşünceleri arasında acaba nöropazarlama etik mi?

Nöropazarlama Etik Mi?

Nöropazarlama metotları ve geleneksel araştırma metotları temel amaç açısından aynıdır. Her iki metottun amacı tüketiciyi anlamaktır. Bu konudaki tek ama büyük fark nöropazarlamanın teknolojiyi kullanmasıyla tüketicinin satın alma davranışlarında kendisinin bile bilmediği bilinç dışı tepkilerini analiz ederek daha doğru içgörülere ulaşabilmesidir. Nöropazarlama etik mi konusu ise nöropazarlama tüketicilere sübliminal mesajlar gönderen ve onların davranışlarını etkileyen onlara satın almak istemediği ürünleri satın aldıran bir yöntem değildir. Nöropazarlama sadece teknolojinin yardımını alarak tüketicilerin satın alma durumlarını analiz ederek ve markalar analizlere göre iç görüler sunmaya yarayan etik bir yöntemdir.

No Comments

Leave a reply