Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Maliyetlerinizi Artırmadan Karlılığınızı Artıracak Analiz: Dönüşüm Optimizasyonu

Maliyetlerinizi Artırmadan Karlılığınızı Artıracak Analiz: Dönüşüm Optimizasyonu

Dönüşüm oranı optimizasyonu (CRO) süreci, kullanıcıların sitenizde nasıl ilerlediğini, hangi işlemleri gerçekleştirdiklerini ve hedeflerinizi tamamlamalarını neyin engellediğini anlamayı içerir. Kullanıcının o an verdiği tüm kararları size sunmaktadır.

Dijital pazarlama uzmanlarının stratejilerini belirlediği bu alanda amaç, web sitesine trafik çekerek satışları artırmaktır. Çevrim içi trafik çoğu zaman tutarsızdır. Ziyaretçileriniz ilk seferde satın alma işlemine gelmeden, geri dönüyorsa istenilen satış hedefine ulaşmak kaybedilen bir fırsattan başka bir şey değildir. Şansınızı ve kar olanlarınızı artırmanın en iyi yolu, etkili bir dönüşüm optimizasyonu stratejisi geliştirmektir.

Dönüşüm, site hedefini tamamlayan bir ziyaretçinin genel terimidir. Hedefler birçok şekil ve boyutta değişir. Web sitenizi ürün satmak için kullanırsanız, birincil hedef; makro dönüşüm olarak bilinir ve kullanıcının bir satın alma işlemi gerçekleştirmesi durumudur. Makro-dönüşümler; siteden bir ürünü satın alma, fiyat teklifi isteme ve bir servise abone olmasıdır.

Bir kullanıcı makro dönüşümünü tamamlamadan önce gerçekleşebileceği daha küçük dönüşüme ise mikro dönüşümler denir. Mikro dönüşümler; e-posta listelerine kaydolma, bir hesap oluşturma ve alışveriş sepetine ürün eklemedir.

Dönüşüm oranı optimizasyonu, sayfanızda istenen işlemleri ya da dönüşümleri iyileştirmeye yardımcı olmak için web sitenizin ziyaretçi davranışına göre sitenizi veya açılış sayfası deneyiminizi optimize etme işlemidir.

Bir e-ticaret siteniz var ve bir kullanıcı her oturumunda yeni bir satın alma işlemi gerçekleştirebilmektedir. Optimizasyon stratejinizi burada devreye sokmak, satış işleminizi artıracaktır. Bir kullanıcı siteyi üç kez ziyaret ettiğinde üç oturum ve dönüşüm için üç ayrı fırsat elde etmiş olur.

  • Birinci oturum, herhangi bir dönüşüm yoktur, ziyaretçi şu an siteyi tanıyor.
  • İkinci oturum, kullanıcı ihtiyacı olan o saati aldı. İşte burada bir dönüşüm gerçekleşti.
  • Üçüncü oturum, kullanıcı tekrar geldi ve bu sefer saatine uygun bir bileklik satın aldı, yeni bir dönüşüm daha. Kullanıcı burada iki ürün satın alsa dahi bu satın alma işlemi tek bir işlem olduğundan tek bir dönüşüm olarak sayılmaktadır.

Dönüşüm oranını daha net hesaplamak ve anlamak için; satın alma işlemlerinin sayısını oturum sayısına bölebilirsiniz. Dönüşüm oranı optimizasyon stratejilerinin planlanması ve yürütülmesi için etkili çoklu dönüşüm oranı optimizasyonu çerçeveleri mevcuttur.

  • Firmalar genellikle kendileri için özel olan dönüşüm optimizasyonu stratejisi geliştirmek yerine, kopyalama stratejiler kullanırlar. Ancak bu durumda başarı şansı elde edemezler. Çünkü ihtiyaçları olan şey bir başkasına ait olan strateji değil, kendi eksikliklerine göre kazanım sağlayacak bir stratejidir.

Burada yapılması gereken ilk ve önemli şey iyileştirme alanlarının belirlenmesidir. Google Analytics kullanarak eş zamanlı olarak gerçek rakamlara ve verilere ulaşabilirsiniz. Web analizi araçlarından gerçek zamanlı veri izleme, hemen çıkma oranı, web sitenizin trafik kaynaklarınızı, kitle analizi ve site analizi gibi bir çok veri ve davranış şeklini analiz edebilirsiniz. Kullanıcılarınızın sitede hangi amaçla gezdiğinin analizini kolayca yapabilirsiniz.

  • Davranış analizi araçlarını kullanarak sayfanızdaki farklı özelliklerin, kullanıcınızı nasıl ve ne yönde etkilediğinin analizini yapabilirsiniz. Burada kullanacağınız; ısı haritaları, oturum kayıtları, görüşme geri bildirimleri, müşteri anketleri, analitik, net destekçi puanı vb gibi davranışlar kullanıcılarınız hakkında büyük orada fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır.

Kullanıcı davranışlarını anlamak dönüşüm oranı optimizasyonunun öğelerinin izlemesi gereken temel yapıyı belirlemektedir. İnsan psikolojisini anlamak, hedeflerinizi etkili bir şekilde tanımlamak ve şirketinizin kârına katkıda bulunan bir dönüşüm optimizasyonu planı hazırlamak için gereklidir.

  • Ana sayfalar dönüşüm optimizasyonu için başlıca adaylardır. Ana sayfa, ziyaretçiler hakkında ilk izlenim vermenin yanı sıra, bu ziyaretçileri çekmek ve web sitenize yönlendirmek için de bir fırsattır. Ana sayfanızda inceleme ve referans şeklinde sosyal kanıtlar eklemek stratejilerinize katkıda bulunabilir.
  • Yapılan araştırmalara göre, internet kullanıcılarının çoğu yazıları okumadan görsellere ve renklere dikkat ediyor. Başka bir çalışmaya göre ise Z kuşağının diğer kuşaklardan farklı olarak daha düz tasarımlarla ilgilendikleri ortaya çıkmıştır.

Hedef kitlenizin davranışını incelemek, internet üzerinden “yaptıkları şeyi neden yaptıkları” ve bu bilgileri daha iyi dönüşüm sağlayan bir web sitesi oluşturmak için nasıl kullanabileceğiniz konusunda fikir verir. Hedef kitlenizi oluşturmak ve tanımak için testler yapabilir, yüz yüze görüşmeler gerçekleştirebilirsiniz.

  • Blog, bir işletmenin web sitesi için büyük bir dönüşüm fırsatıdır. Bir blog, sektörünüz hakkında düşünceli ve yararlı içerik yayınlamanın yanı sıra, okuyucuları potansiyel müşterilere dönüştürmek için dönüşüm optimizasyonu kullanabilir. Bu işlem genellikle bir makale boyunca harekete geçirici mesajlara eklemeyi, okuyucuları e-posta adreslerini bir e-kitap veya endüstri raporu karşılığında göndererek bir konu hakkında daha fazla bilgi edinmeye davet etmeyi içerir.

Müşterilerinizin neye yanıt verdiğini ve işletmeniz için sonuçları neyin tetiklediğini bulmanız gerekiyor. Dönüşüm oranlarını optimize etmek için nerede, neyi optimize edeceğinizi ve kime optimize edeceğinizi bilmeniz gerekir. Bu bilgi, başarılı dönüşüm oranı optimizasyon stratejilerinin temel taşıdır.

  • Araştırmanızı analiz edin, hipotezinizi kontrol edin ve boşluklar arayın.
  • Test verilerinizi inceleyin. Analizleri incelemek için daha fazla zaman ayırın.
  • Araştırma verilerinizi kullanılan tüm veri toplama araçlarıyla doğrulayın. İlgili tüm vaka çalışmalarını gözden geçirin. Daha önce kaçırdığınız yeni perspektiflerle karşılaşmanıza yardımcı olabilirler.
  • İlk araştırmanızda kaçırdığınız yeni bilgileri barındırarak hipotezinizi yeniden yapılandırın.
  • Geri dönüp tekrar test edin.
  • Neden meşgul oldular? Neden başlangıçta sitenizi ziyaret etmeye karar verip sonradan başka bir sayfaya gitmeye karar verdiler?
  • Sizi rakiplerinizden farklı olarak sitenizin neler sunduğunu düşünüyorlar? Şirketiniz tarafından sunulan ve sizden satın almayı daha iyi bir deneyim haline getiren bir özellik veya hizmet var mı?
  • Ürünlerinizi, hizmetlerinizi ve ele aldıkları olumsuz deneyimleri tanımlamak için hangi kelimeleri kullanıyorlar? Ürününüzü veya hizmetinizi bir arkadaşına nasıl tarif ediyorlar? Özünde, ne yaptığınız hakkında nasıl konuşuyorlar?

No Comments

Leave a reply