Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama IOS 14 Değişiklikleri Facebook Reklamlarında Neleri Etkileyecek?
ıos_14_facebook_reklamlarında_neleri_etkileyecek?

IOS 14 Değişiklikleri Facebook Reklamlarında Neleri Etkileyecek?

Apple, son işletim sistemi olan IOS 14 işletim sistemi ile karşımıza çıktı. Birçok Apple kullanıcısı tarafından kullanılan bu son işletim sistemi kullanıcılarına birçok yenilik, gizlilik ve güvenlik seçeneği sunmakta. Bu yeni gizlilik ve güvenlik seçenekleri, beraberinde birçok tartışmanın da odak noktası oldu. Kimisine göre IOS14’ün güvenlik ve gizlilik seçeneği çok iyi bir yenilik olarak değerlendirse de, kimisine göre ise IOS 14’ün bu yeniliği çok gereksiz olarak değerlendirilmiştir. IOS 14 ‘ün gizlilik ve güvenlik seçeneklerinin etkileyeceği en büyük alan şüphesiz Facebook reklam hesapları olacaktır. Çünkü Facebook reklam hesapları büyük boyutta pikseller ile çalışmaktadır. Apple’ın güvenlik ve gizlilik hamlesi Facebook reklam hesaplarına piksel akışını durduracağa benzemektedir. Facebook Manager hesabından reklam vermek isteyen kullanıcılar, IOS 14 kullanıcılarının piksel verilerine ulaşamayacağından dolayı detaylı ve kapsamlı bir reklam veremeyecekler, bu sebepten dolayı da Facebook Manager reklam verileri sonuçları çok sağlıklı olmayacaktır. Bu yazımızda IOS 14 işletim sistemi kullanan veya Facebook Ads hesabı üzerinden reklamverenler için kapsamlı bir yazı derledik. İyi okumalar!

IOS 14 Nedir?

Apple’ın kullanıcılarına özel olarak tasarladığı son sistem teknolojiye sahip işletim sistemidir. Bu işletim sisteminde birçok yeni güncelleme mevcuttur. Bu güncellemelerden birkaçından bahsedecek olursak;

Android İşletim Sisteminin Favori Özelliği Widgetlar IOS 14’e geldi

IOS’un ezeli takibi olan Android’de widget özelliği çok uzun zamanlardır bulunmaktadır. Apple kullanıcıları kişileştirilmiş widget özelliğini deneyimlemek için Apple son çıkarmış olduğu işletim sistemi IOS 14’de kullanıcılarına kişileştirilmiş widget özelliğini kullanabilecekler. Bu kişileştirilmiş widget özelliğinde hava durumu, haberler, takvim gibi kişileştirilmiş birçok kısa yollar bulunmaktadır.

Safari:  IOS 14’e Özel Gizlilik Odaklı Tecrübe Sunacak

Apple’ın IOS 14 sistem güncellemesi sayesinde Safari hiç olmadığı kadar güvenli hale geldi. Site bazlı olarak gizlilik raporları sunan Safari bu özelliği sayesinde şifre ve gizli bilgilerinizin herhangi bir siteye sızıp sızmayacağı hakkında kullanıcılarını bilgilendiriyor.

Gelişmiş Gizlilik Özelliği

IOS 14 işletim sistemi gelişmiş gizlilik özelliği sayesinde artık kullanıcılarının konum erişimi izni verirken gerçek konumları yerine yaklaşık konumlarını verme imkanı tanıyor. Buna ek olarak geliştiriciler bir hesaba girmek için uygulamalara artık “Apple ile giriş yap” seçeneği ekleyebilecekler. Ayrıca tüm uygulamalar kullanıcıları takip etmeden önce izin istemek zorunda kalacaklar.

IOS 14’ün Gizlilik Özelliği Neleri Etkileyecek?

ios14_facebook_reklamlarında_neleri_etkileyecek?

 

IOS 14’ün gizlilik özelliği birçok alanı etkileyeceği gibi en çok etkileyeceği alan şüphesiz dijital reklam alanları olacaktır. Dijital reklam alanında aktif bir şekilde kullanılan Facebook reklam yöneticisi markaların, firmaların veya kişisel hesapların İnstagram’da ve Facabook’da reklam vermesine olanak sağlar. Facebook Business Manager hesabı üzerinden reklam vermek kullanıcılarına detaylı bir reklam deneyimi sunmaktadır. İçeriğinde ki detaylı hedef kitle oluşturma özelliği sayesinde oluşturacağınız hedef kitlenin yaşı, cinsiyeti, demografik özellikleri, ilgi alanları ve eğitim gibi alanlarda etkili hedefleme yapılmasını sağlamaktadır. Bu sayede reklamlarınız tam verim alırken aynı zamanda doğru ve markanızın hitap ettiği kitleye reklamınızın düşme oranını yükseltir.

Yeni gelen IOS 14 Facebook reklam güncellemesi özelliği nedeniyle yukarıda bahsettiğimiz birçok alanda kapsamlı ve etkili hedef kitle hedeflemesi yapılamayacaktır. Bu durum İnstagram’dan ya da Facebook’dan  reklam vermek isteyen kurum veya kişilerin reklam verimlerini düşürerek reklam maliyetlerinin artmasına sebep olacaktır.

Raporlama Sınırlandırması

IOS 14’ün gizlilik ilkesi sebebiyle işletme veya kişisel reklam hesaplarındaki performans raporlama ölçümleri sınırlanacaktır. Örneğin reklam IOS 14’de reklam verileri eş zamanlı artık olmayacaktır 3 gün gecikmeli olarak reklam verenin karşısına çıkacaktır. Gecikmeli gelen reklam metrikleri eş zamanlı olarak reklam verilerini ölçümlendirillmesi zorlaştıracaktır. Aynı  zamanda IOS 14 işletim sisteminde çoğu kişi takip özelliğini durdurduğundan dolayı Facebook Business Manager sisteminde özel hedef kitle hedeflemesi yapmak, oluşturduğunuz özel hedef kitlenin boyutunu küçültecektir.

IOS 14 Güncellemesinden sonra Facabook’da Reklam Verirken Nelere Dikkat Edilmeli?

Facebook Manager üzerinden İnstagram reklamı ve Facebook reklamı verirken bize göre dikkat edilmesi gereken 2 önemli ana başlık vardır; bunlardan biri Facebook reklam hesabı analiz ve raporlarını detaylı ve doğru bir şekilde incelenmesi gerekiyor. Bunun için analiz toollardan en çok satışın hangi cihazlardan geldiğini tespit ederek Apple cihazlardan satışınızın yüzde kaçının geldiğini belirleyebilirsiniz. Ardından potansiyel müşterinin hizmet ya da ürünü satın alması için kaç cihaz değiştirdiğini bu toollar ile analiz ederek kaç tanesinin remarketing kampanyalarından geldiğini ölçümleyebilirsiniz.

İkinci önemli ana başlık ise yeni hedefleme stratejileri öğrenmelisiniz. Örneğin Facebook reklam kampanyanıza en çok dönüşüm remarketing aracılığıyla geliyor ise, Bu noktada Android kullanıcılarını hedefleyerek kaliteli ve etkileşimi yüksek reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

No Comments

Leave a reply