Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Influencer Marketingi Mercek Altına Aldık

Influencer Marketingi Mercek Altına Aldık

We Are Social Ocak 2021 verilerine göre, ülkemizde yaklaşık olarak 66 milyon aktif internet kullanıcısı ve 60 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunmakta. Aktif sosyal medya kullanıcısı sayısı ise nüfusun %70.8’ne karşılık gelmekte. Sosyal medyanın hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmesiyle bazı kavramlar daha fazla önem kazanırken, yeni kavramlar ile de tanışmaya başladık. Hayatımıza yeni giren kavramlardan biri olan influencer marketing yani influencer pazarlama, e-ticaret alışkanlıklarında markaların sayış arttırmaya yönelik ortaya koyduğu yaklaşımlar arasında yer almaktadır. “Influencer Marketingi Mercek Altına Aldık” başlıklı bu yazımızda ınfluencer pazarlama ile ilgili bilgileri derledik. Hadi, influencer pazarlama yöntemini beraber inceleyelim.

Influencer Kavramı Nedir?

Sosyal medya ile hayatımıza giren influencer kavramı; marka elçisi, kanaat önderi olarak da bilinmektedir. Sahip oldukları sosyal medya mecraları ile bir ürün ya da hizmet hakkındaki deneyeimlerini ve yorumlarını takipçi kitlesi ile paylaşarak ürün, hizmet tanıtımı yapan ve etkileme, yönlendirme amacı olan kişi ya da kişiler influencer olarak adlandırılmaktadır.

Takipçi sayısına göre ınfluencerlar; mega influencerlar, makro influencerlar ve mikro influencerlar olmak üzere 3’e ayrılırken, üretilen içeriklere göre blogger, youtuber ve sosyal medya influencerları olarak 3’e ayrılmaktadır.

Influencer Marketing Nedir?

Sosyal medyanın hayatımızın bir parça olmasıyla sosyal medya fenomeni olarak adlandırdığımız; Instagram başta olmak üzere, Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal medya mecralarında geniş bir kitleye sahip olan kişiler; markaların da dikkati çekmeye başladı. Bu durum beraberinde yeni bir pazarlama yöntemi ortaya çıkarttı: influencer pazarlama. Sahip olduğu takipçi kitlesini etkileme, yönlendirme özelliğine sahip olan kanaat önderleri; markalar ile iş birliği yaparak, o markanın ürün ve hizmetleri hakkındaki deneyimlerini ve düşüncelerini kitleleri ile paylaşarak markanın satışını ve bilinirliliğini arttırmaktadır.

Kısaca influencer pazarlama; yüksek takipçi sayısına sahip olan kişi ya da kişilerin, sahip olduğu takipçi kitlesinin düşüncelerini etkileyecek şekilde o markanın tanıtımını yapması ve marka ile ilgili deneyimlerini sosyal medya mecraları aracılığıyla kullanıcılarına aktarmasıdır. Bu sayede marka bilinirliği, markaya duyulan güven arttırılır ve markanın satışlarında da artış gözlemlenir.

Influencer Marketing Faydaları Nelerdir?

Influencer marketing işlevleri ve ınfluencer marketingin faydaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Markanın sosyal medya mecralarında ve dijital platformlarda tanıtılması,
  • Markanın, kanaat önderi kabul edilen kişiler tarafından tanıtılması,
  • Ortak çalışma yürütülen influencer sayesinde ürün ya da hizmet kalitesi ve güvenilirliği gibi konularda sosyal medya kitlesini daha hızlı etkilemek,
  • Marka, ürün ya da hizmetin özellikleri ve detayları ilgili bilgileri hedef kitleye aktarma,
  • Youtube gibi yoğun olarak kullanılan sosyal medya mecralarında reklam yapılması,
  • Marka için potansiyel kitlesi oluşturulması,
  • Influencerlar aracılığıyla satışları arttırmadır.

Influencer Pazarlama Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

  • Influencer seçimi yapılırken, seçilen influencerın marka, ürün ya da hizmet ve marka kişiliğine uygun olmasına dikkat edilmelidir.
  • Geniş bir takipçi kitlesine sahip marka elçileri tercih edilmelidir.
  • Tanıtımın hangi mecrada yapılacağına karar verilmelidir.
  • Hangi ürün ya da hizmetin tanıtılacağına karar verilmelidir.
  • Influencer ürün ve hizmeti doğru şekilde tanıtmasına dikkat edilmelidir.
  • Ürün ya da hizmetle ilgilenebilecek potansiyel kitle hangi mecrada daha fazlaysa o mecra tercih edilmelidir.
  • Influencerın; ürün, hizmet ve marka ile ilgili güçlü yönleri ve özellikleri yansıtmasına gösterilmelidir.

Influencer Pazarlama Nasıl Yapılır?

“Influencer marketing nasıl yapılır?” ”Influencer pazarlama nasıl yapılır?” sorusunun cevabı doğru strateji kurgulamak için önemlidir. Takip etmeniz gereken adımlar şu şekilde sıralanmaktadır:

Hedef kitle belirleme: Hedef kitlenin kim olduğu ve bu hedef kitlenin özellikleri, hangi sosyal medya mecralarını yoğun olarak kullandığı, ilgi alanları, yaş aralığı belirlenmelidir.

Hedefleri Belirleme: Influencer stratejisinde hedefleme yapılmalıdır. Beklentiniz ne? Marka bilinirliliği mi? Ürün hizmet satışı attırmak mı? Müşteri sadakati arttırmak mı? Konu ile ilgili spesifik bir hedef belirlenmeli ve strateji bu hedef çevresinde kurgulanmalıdır.

Doğru Influencerla Çalışma Yürütmek: Seçilen influencerın marka kişiliği ile uyumlu olmalıdır.

Planlama: Influencer’dan talep edilenlerin neler olduğu belirlenmeli, planlanmalı ve influencera aktarılmalıdır. Planlama süreç, ortak çalışma yürütülen influencera  nasıl bir rota izleyebileceği hakkında fikir de verir.

No Comments

Leave a reply