Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama İçerik Pazarlaması İçin En İyi 10 Sosyal Medya Reklamcılığı İpuçları

İçerik Pazarlaması İçin En İyi 10 Sosyal Medya Reklamcılığı İpuçları

İçerik pazarlaması, bir kitleyi çekmek, elde tutmak ve nihayetinde kârlı müşteri eylemlerini yönlendirmek için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya, dağıtmaya odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır. Özellikle, içerik pazarlaması kullanan işletmeler için üç temel neden ve fayda mevcuttur.

  • Karlılığı artıran satışlar,
  • Tasarruf,
  • Marka bağlılığı olan müşteriler.

İnternet kullanıcılarının % 80’inin en az bir sosyal medya hesabı var, sosyal medya kullanıcıları 2019’da 3,4 milyarı aştı ve 2020’de 3,5 milyar insanın dünya çapında sosyal medya ağlarını kullanacağı tahmin ediliyor. Bu dünya nüfusunun neredeyse % 40’ı. İşte sizin için ilginç Sosyal Medya Pazarlama İstatistikleri;

  • Her birey sosyal medya ve mesajlaşmaya günlük olarak ortalama 2 saat 22 dakika harcıyor.
  • 2019 yılında, 366 milyon kişi daha sosyal medyaya katıldı.
  • Facebook’taki kullanıcıların % 74’ü her gün düzenli olarak akışı takip ediyor.
  • Kullanıcıların % 53’ü Twitter’da ilk kez gördükleri bir ürünü satın alacaklarını söylüyor.
  • Instagram’ın 1 milyar kullanıcısı var ve 500 milyonu platformu günlük olarak ziyaret ediyor.
  • B2B işinden elde edilen potansiyel müşterilerin % 80’i LinkedIn’den geliyor.
  • Şirket web sitelerine giden trafiğin % 46’sı LinkedIn’den geliyor.

Bu tür rakamlarla, işletmelerin sosyal medya pazarlamasına çok daha fazla çaba göstermeleri şaşırtıcı değil ve buna karşılık işletme sahipleri ve pazarlamacılar, bu platformların işlerinin başarısı için hayati olduğunu biliyorlar. Gelişme arzusu nedeniyle, marka yöneticileri sürekli olarak kitleleriyle bağlantı kurma ve şirkete yatırım yapmalarını sağlamanın yollarını arıyor. Peki, siz neler yapabilirsiniz?

1. Sosyal Medya Hikayelerini Kullanın

2017’de Instagram hikayeleri özellikle feed’lerin oranının 15 katında büyüdü. Yıllar ilerledikçe, Instagram ve Facebook’ta hikayeler daha da yaygınlaştı. Hikayeler, 2019’da Instagram’da ödenen reklam harcamasının % 45’ini oluşturdu. Sosyal medya hala dijital reklamcılığın en etkili biçimlerinden biridir. Ancak, hedef kitlenizin en çok hangi platformda zaman geçirdiğini bilmek zorundasınız.

El sanatları ile uğraşan veya yemek pişirmeyi seven kadınlara ulaşmak istiyorsanız Pinterest mükemmel bir seçim olacaktır. Bununla birlikte, Facebook ve Instagram gibi siteler, ihtiyaçlarınıza kolayca uyarlayabileceğiniz oldukça özel kitleler sunmaktadır.

Sosyal medya hikayeleri dünyasına dalmak göz korkutucu olsa da, hikayeleri normal yayın takviminize dahil ettiğinizden emin olun. Bu şekilde, stratejiniz için net bir vizyonunuz olacak ve anında içerik oluşturmak zorunda kalmayacaksınız.

2. Reklam Öğenizi Video ile Geliştirin

Video kullanan pazarlamacıların video kullanmayan kullanıcılardan yaklaşık % 49 daha hızlı gelir elde ettiğini biliyor muydunuz? Video hem organik hem de ücretli hizmetler için sosyal medyada trend olmaya devam ediyor. Aslında, 2022 yılına kadar videoların çevrim içi trafiğin % 82’sini oluşturacağı öngörülmektedir. Bir videonun % 50’sinden fazlasını izleyen kitle muhtemelen içerikle gerçekten ilgileniyordur ve bu nedenle satın alma olasılığı daha yüksektir.

3. Blog

Blog kitleniz ile iletişim kurmanızı sağlayan bir araçtır ve içerik pazarlamanın içerisinde yer alan işletim sistemidir. Kitlenize değer kattığı gibi belirli bir güven oluşturabilir, potansiyel müşteriler oluşturabilirsiniz. Bunun sonucunda da ürününüzü ve hizmetinizi satabilirsiniz.

Bir içerik pazarlama stratejisi oluşturmaya başlamalı ve ardından blogunuzu buna uygun hale getirmelisiniz. İçerik pazarlama stratejisinin bir parçası olmayan bir blog organik trafik çekmeyecek ve dolayısıyla zaman kaybı olacaktır. Değer sağlamıyor ve hizmetleriniz ile alakalı bir blog yönetemiyorsanız, içerik pazarlamasına bir katkı sağlamıyor olacaksınız.

4. Kesintisiz, Uyumlu Bir Görsel Deneyimi Sağlayın

Sosyal medya, tüketicilerin alışveriş yapma şeklini değiştirmekten çok daha fazlasını yaptı; tüketicilerin genel olarak Web’i görüntüleme biçimini değiştirdi. Kullanıcılara pürüzsüz, uyumlu bir görsel deneyim sunmak önemli bir hale geldi.

5. Pikselleri Daha Çok Tanıyın

Reklam sunan her sosyal medya platformunda pikseller vardır ve bu küçük kod snippet’leri, web sitelerinin reklam kampanyalarını bilgilendirmek için sosyal medya sağlayıcılarıyla veri paylaşmasına olanak tanır.

Özellikle Facebook Pixel inanılmaz derecede güçlüdür ve her kampanyada kullanılmalıdır. Özel Kitleler oluşturmaktan Özel Dönüşümler oluşturmaya kadar, sosyal reklam kampanyalarınızın 2020’de rekabetçi olmasını istiyorsanız pikseli derinlemesine öğrenmek kaçınılmaz bir zorunluluk olacaktır.

6. Influencer Marketing’i Sosyal Medya için Birleştirin

2020’de nano etkileyicileri etkinliğini daha fazla artıracaktır. Bu yüzden sosyal medyada influencer pazarlamasında daha kritik bir rol oynayacak. Daha küçük etkileyiciler genellikle kitlelerine daha yakındır ve bu nedenle takipçileri kendilerine güvenip onlarla etkileşimde bulundukları için daha iyi etkileşim alırlar.

7. E-posta Listenize Özel İçerik Sunun

Abonelerinize zaten özel içerik sunmuyorsanız, onları kaçırıyorsunuz demektir. İnsanlar kendilerini özel hissetmeyi severler ve onlara yalnızca kendilerinin (abonelerin) “en iyinin en iyisi” bilgisini alacağını söylediğinizde, katılma olasılıkları daha da artacaktır.

Başka bir seviyeye geçmek istiyorsanız, e-postalarınızı segmentlere ayırmayı deneyin. Kampanya Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırma, bölümlere ayrılmış kampanyaların % 760’lık bir gelir artışı sağladığını gösterdi.

8. Her Zaman Yeşil ve Trend Olan İçerikler Üretin

2020’de, tüketiciler eko-statüden eko-utanca geçiyor, daha sürdürülebilir bir tüketim arayışı kritik bir ana ulaşmaktadır. Sürdürülebilir alternatifler yaygın, uygun fiyatlı ve eski seçeneklerden daha iyi veya daha iyi olduğunda, eko-tüketim, katılma statüsü ve daha fazla tercih yapmama utancı hakkında daha az olur. Bu yüzden 2020’de milyonlarca tüketici, artan eko-utançları hafifletmelerine yardımcı olacak ürünler, hizmetler ve deneyimler arayacaktır.

9. Harekete Geçirilebilir Hashtaglerin Çevresinde Topluluklar Oluşturun

Hashtag’ler, kullanıcıların alakalı içerik bulmasına yardımcı olmanın bir yollarından biridir. Sadık müşterilerin ve marka savunucularının topluluklarını geliştirmek için de kullanılabilirler. Bu tekniğin en büyük gücü sadece bunun uygulanmasının kolaylığı değil, aynı hashtag’in çeşitli sosyal medya platformlarında kullanılabilmesidir.

10. Mobil Uygulama

Web’de arama yapanların % 50’den fazlası mobil kullanıcıdır. Milyonlarca akıllı telefon kullanıcısıyla, mobil uygulamalar içerik pazarlamasının seyrini değiştirdi. Bir mobil uygulama sahibi olarak, uygulama kullanıcılarınızla bağlantı geliştirmeye çalışmanız çok önemlidir. Bu bağlantı ve gücü büyük ölçüde arkasındaki içeriğe dayanır. Kitle uygulamada tercih edilen bir şey bulduğunda bağlantı doğrudan elde edilebilir veya gerçeğe dönüştürülebilir.

Dolayısıyla, mobil içerik pazarlama stratejinizi dikkatli bir şekilde yaptığınızda, sonuç almak ve pazarlama hedeflerinizden daha iyi performans göstermeniz gerekir. Hedeflenen beklentilerinizin bulmacanın tek bir parçası olduğunu fark etmeli ve cep telefonları da dahil olmak üzere çeşitli platformlarda içeriği nasıl optimize edeceğinizi kavramanız gerekir. Kalite, miktar, SEO ve kolaylığın doğru karışımını bulmak, verimli mobil içerik stratejisi oluşturmanızı sağlayacaktır.

IBM’in Dijital Deneyim Anketine göre, pazarlamacıların yarısından fazlası kişiselleştirilmiş içeriğin daha yüksek katılımı teşvik ettiğine ve tüketicilerin bir markayı hatırlamasına yardımcı olduğuna inanıyor. Bu, etkili içerik stratejileri olan kuruluşlar için harika bir haber, ancak hâlâ işletmeleri ve kitleleri için neyin işe yaradığını anlamaya çalışanlar ne olacak?

No Comments

Leave a reply