Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Neden İçerik Ajansı İle Çalışmalısınız?

Neden İçerik Ajansı İle Çalışmalısınız?

Markalar arasındaki rekabet kızıştıkça “kaliteli içerikler”e verilen değerin arttığını söylemek mümkündür. Bugün bu yazımız aracılığıyla sizlere markaların ihtiyaç duydukları içerikleri hazırlayan İçerik Ajanslarını anlatacağız.

İçerik Ajansı Nedir?

Markaların ihtiyaç duydukları görsel içerikleri, video içerikleri, yazılı içerikleri hazırlayan ve onlara izleyebilecekleri yeni stratejilere dair fikirler veren ajansları İçerik Ajansı olarak addetmek mümkündür. Bir markanın web sitesinde kullanacakları ürün açıklamalarından, blog yazılarına, hazırlanması gereken konuşma metinlerinden Instagram captionlarına birçok yazılı içeriğe ihtiyacı vardır. Ayrıca yine markaların E-Posta Pazarlama yaparken kullanacakları, web sitelerinde kullanacakları ve sosyal medya hesaplarında kullanacakları görsel içeriklere de ihtiyaç duyduklarını söylemek mümkündür. İçerik Ajansları görsel içerikleri hazırlama noktasında da size yardımcı olacak ajanslardır. Görüldüğü üzere İçerik Ajansları markanın tüm mecralardaki içerik ihtiyacını karşılayan ve ona yeni ufuklar açan kurumlardır.

İçerik Ajansı Ne İş Yapar?

  • İçerik planlarınızı hazırlar.
  • Farklı mecralar için ayrı ayrı içerikler tasarlar.
  • Markanızın itibarını gözeterek içerik planınıza özel günlere dair detaylar ekler.
  • Tüm ülkeyi etkileyecek bir olay olduğunda paylaşacağınız içeriği planlayarak markanızın topluma duyarlı olduğunu gösterir.
  • Aylık blog yazısı listenizi hazırlayarak sizin sistematik ilerleyen bir bloğa ve güncel bir web siteye sahip olmanızı sağlar.
  • Instagram gönderilerinizi önceden planlayarak bu içeriklere uygun görsel ve yazılı içerikleri hazırlar.
  • Yazdıkları içeriklerde sizi arama motorlarında yükseltecek bir yapı olan SEO’dan yararlanarak markanızın daha bilinir ve güvenilir olmasını sağlar.
  • Markanız için yeni stratejiler önererek onun daha da başarılı olmasını yardımcı olur.

İçerik Ajanslarının yaptığı işleri daha detaylı anlatacak olursak bu ajansların çalıştıkları alanları 3 başlık altında incelememiz mümkündür. Bu başlıklar;

Sosyal Medya Yönetimi

Bilindiği üzere dijitalleşen dünyayla birlikte insanlar vakitlerinin büyük bir kısmını sosyal medya uygulamalarında geçirmeye başladı. Atılan son tweetleri okuyamayan kişiler ya da arkadaşlarının Instagram storylerini izlemeye geç kalan kişiler bir süre sonra kendilerini kötü hissetmeye başlıyorlar. Çünkü insanlar artık sosyal medyadan uzak yaşamakta zorlanır hale geldi.

İnsanların sosyal medyada çok vakit geçirmesi; markaların sosyal medya hesaplarını özenle kurgulanmış içeriklerle doldurmalarını bir zorunluluk haline getirmiştir. Siz de bu durumun farkındalığıyla tüketicinin hoşuna gidecek gönderilerle dolu sosyal medya hesaplarınız olsun istiyorsanız; İçerik Ajanslarıyla çalışmayı tercih edebilirsiniz. Çünkü bu ajanslar aylık ya da haftalık olarak atılacak postları, storyleri ve gönderileri belirleyerek markada çalışan yetkililerle paylaşıyorlar. Markadan onay alan içerikleri sosyal medya hesaplarında yayınlayarak da markanın hesaplarının kaliteli içeriklerle dolu işlevsel hesaplara dönüşmesini sağlıyorlar.

İçerik Ajanslarından Sosyal Medya Yönetiminde Yardım Alabileceğiniz Diğer Alanlar
  • İstatistiklere göre Google’dan sonra en çok arama yapılan arama motoru Youtube’dur. Çünkü video içeriklerin popülaritesi her geçen gün artmaktadır. Elde edilen bir istatistiğe göre tüketicilerin yüzde 80’inin son 30 gün içinde gördükleri video reklamı hatırladıkları kanıtlanmıştır. Eğer siz de bu durumun farkındaysanız sosyal medya hesaplarınızı video içeriklerle doldurmak isteyeceksinizdir. Fakat video içerikleri hazırlamak oldukça zorlu bir iştir. Bir İçerik Ajansıyla çalışmayı tercih ederseniz; markanız için hayal ettiğiniz video içerikleri ajanstan talep edebilirsiniz.
  • İçerik Ajanslarından yardım alabileceğiniz bir diğer nokta da; sosyal medya hesaplarınız için yeni stratejiler belirlemektir. Çünkü İçerik Ajanslarında çalışan kişiler sektörün nabzını tutan kişiler oldukları için sizin satışlarınızı artıracak tavsiyeler verecek ve stratejiler kurgulayacaktır. Siz de İçerik Ajansıyla çalışarak gönderilerinizde kullanacağınız yeni hashtagler bulabilir, sosyal medyada vereceğiniz reklamların bütçelerini İçerik Ajanslarındaki kişilerle kurgulayarak mantıklı yatırımlar yapabilirsiniz.
  • İçerik Ajansınızdan Real Time içerikler konusunda da bir hayli creative fikirler alabilirsiniz Örnek verecek olursak; kısa bir süre önce yaşadığımız dolu yağışında arabaların üstüne halılar seren Ikea’nın kurguladığı bu gönderileri Real Time içerik olarak adlandırabiliriz. Dolu olayı o dönem çok popüler olduğu için Ikea’nın bu reklamı normal bir post içeriğinden çok daha fazla etkileşim almıştır. Real time içerikler markanızın gündemi takip ettiğini gösterir ve bu içerikler genellikle ülkede ya da dünyada gündem yaratan olaylar olduğu için daha geniş kitlelerle markanızın hızlıca etkileşime girmesini sağlar.
  • İçerik Ajansından yardım alabileceğiniz bir diğer önemli nokta da; markanız için yeni konseptler ve kampanyalar oluşturmaktır. Çünkü bu ajanslarda çalışan profesyoneller markalar için sosyal medya kampanyaları kurgulayarak bu kampanyaları yürütmeye dair deneyimli kişilerdir. Bu noktadan hareketle markanız için hazırlatmak istediğiniz bir kampanya olduğunda aklınızdakileri İçerik Ajansınızla paylaşarak onların size sundukları güzel fikirler sayesinde markanızın sektörde öne çıkışını gözlemleyebilirsiniz. Sosyal medyaya dair ilginiz büyükse size “Sosyal Medyada Pazarlamanın Vazgeçilmez 10 Kuralı” yazımızı da okumanızı öneririz.

Influencer Marketing

İçerik Ajanslarıyla güzel işler yapabileceğiniz bir diğer alan da; markanız için uygun influencerları seçmektir. Çünkü belirttiğimiz gibi bir İçerik Ajansıyla anlaşmanızın hemen ardından bu ajansta çalışan profesyoneller, markanızın ve markanızın bulunduğu sektörün nabzını tutmaya başlayacaktır.  Sonrasında da size yapmak istediğiniz Influencer Marketing kampanyaları için işlevsel önerilerde bulunacaklardır. İçerik Ajansları markanızın hedeflerini ve ürün gamındaki ürünlerin yönelik olduğu hedef kitleyi en iyi şekilde analiz ederek analiz sonucunda elde ettikleri verilerden influencer seçiminde yararlanacaklardır. Böylelikle markanız için en uygun influencerı seçerek başarılı influencer marketing kampanyaları yürütebilirsiniz.

Web Site İçerik Yönetimi

İçerik Ajanslarından yardım almanız gereken bir diğer alan da şüphesiz ki web sitenizdeki yazılı ve görsel içeriklerin yönetilmesidir. Web siteleri hazırlanırken; blog yazılarından bannerlara, ürün açıklamalarından sayfaların title ve descriptionlarına, reklam görsellerinden tablo ve grafiklere bir sürü içeriğe ihtiyaç duyulmaktadır ve tüm bu içeriklerin birbiriyle bütünlük oluşturacak şekilde kurgulanması da ancak profesyonel bir ekibin çalışmalarıyla mümkün olabilir. Web siteleriniz için gereken tüm içerikleri sağlayacak profesyonel ekipler İçerik Ajanslarıdır.

İçerik Ajansları Web Siteleri İçin Neler Hazırlarlar?
  • İçerik Ajansları web siteleri için blog yazıları hazırlarlar ve bu blog yazıları hazırlanırken tüketicinin en çok merak ettiği konulardan yola çıkarlar. Çünkü tüketicinin merak ettiklerine yer verilen yazılar daha çok tıklanarak; markanın internet sitesini arama motorlarında öne çıkarır.
  • İçerik Ajansları birlikte çalıştığı markanın ürün gamındaki ürünleri tüketicinin arama eğilimlerine uygun düşecek şekilde anlatan ürün içerikleri yazarlar. Bu içeriklerle de; birlikte çalıştıkları markanın ürün gamındaki ürünlerin öne çıkan yönlerini okuyucuya anlatırlar.
  • İçerik Ajanslarının sizin için yaptığı bir diğer önemli iş de; banner tasarlamaktır. Farklı boyutlardaki görsel reklamlara banner denir. Tüketicilerinizin dikkatini çekebilmek adına web sayfanızda tıklanan bannerlara yer vermeniz oldukça önemlidir. Siteniz için efektif bannerlar hazırlatmak için de İçerik Ajanslarına güvenebilirsiniz.
  • Yazılı içerikler, görsel içeriklerle desteklendikleri zaman daha çok ilgi görmektedir. Bu nedenle her web sitesinin çokça görsel içeriğe ihtiyacı vardır. Görsel içerikler hazırlanırken; görselin hazırlandığı yazının içeriği ve web sitesindeki hakim konsepte uygun içerikler üretilmelidir. Bunu da layığıyla yerine getirecek kurumlar İçerik Ajanslarıdır.

Görüldüğü üzere İçerik Ajansları markanızı öne çıkaracak içerikler hazırlayan kurumlardır ve sektörde öne çıkmayı hedefleyen her markanın bir İçerik Ajansıyla çalışma kararı alması gerekmektedir. Siz de eğer sektörünüzdeki yarışta öne çıkarak markanızı öne çıkarmak istiyorsanız bir İçerik Ajansıyla çalışmanızı öneririz. Dilerseniz bu ajans farklı sektörlerden markalarla keyifli işler yaptığımız Setup34 de olabilir. Bize İletişim Sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

No Comments

Leave a reply