Blog

Google Alışveriş Reklamları Nedir?

Bir e-ticaret sitesine sahipseniz dijital pazarlama alanında kesinlikle kullanmanız gereken Google reklam modellerinden biri olan Google Alışveriş Reklamları veya diğer adıyla Google Shopping Ads nedir, bunu detaylıca anlatacağız.

Alışveriş reklamları, Google arama sonuçları sayfasının üst veya yan bölümününde sitenizdeki ürünlerin ürün adı, ürün fiyatı, ürünün görseli ve site adınızla birlikte listelenmesidir.

Product Listing Ads olarak bilinen reklam modelinin Türkiye‘deki ilk adı Google Ürün Listeleme Reklamları’ydı, daha sonra bu Google Alışveriş Reklamları olarak güncellendi.

 

Google Alışveriş Reklamlarının Avantajları

 

Dönüş Odaklı Yüksek Tıklama Oranı

Kullanıcı burada ürünün hem adını hem görselini hem de fiyatını aynı anda gördüğü için tıklanma şansı daha yüksek oluyor. Kullanıcı deneyimi açısından olumlu bir kurguya sahip olan Google Alışveriş Reklamları tık başı maliyet üzerinden fiyatlandırılır. Ne kadar gösterim alırsanız alın kullanıcı tıklamadığı sürece hiçbir ücret ödemezsiniz. Ayrıca kullanıcı, ürünle ilgili tüm varyasyonları aynı anda görüp hem de tıklıyor ise %90 oranında o ürünü alma eğiliminde demektir. Bu yüzden bu reklam modelinde ödediğiniz ücretler diğer reklam modellerine göre biraz daha yüksek olsa da kesinlikle faydalıdır.

 

Fiyat Karşılaştırılması

Reklamını yaptığınız ürününüzde bir fiyat avantajınız varsa kesinlikle tercih sebebi olabiliyorsunuz. Çünkü diğer markaların ürünleriyle sizi kıyaslayan kullanıcı, fiyat odaklı bir alışveriş gerçekleştirmek istiyorsa ürünü satışa dönüştürmeniz çok daha kolay. Farz edelim, sizin ev eşyaları satan bir e-ticaret siteniz var. Yemek takımı almak isteyen bir kullanıcı X marka ürünlerle sizin markanızın ürünlerini aynı anda görüp rahatlıkla fiyat karşılaştırması yaptıktan sonra fiyat odaklı bir alışverişte tercih sebebi olmanız çok yüksektir. Bu durumda başka platformlarda rakip olmanız pek de kolay olmayan markalarla rekabet edebilirsiniz.

No Comments

Leave a reply