Blog

Google Ads Dinamik Görüntülü Reklamlar

Google Ads Dinamik Görüntülü Reklam Nedir?

Google’ın görüntülü reklam modeli içerisinde yer alan dinamik görüntülü reklamlar aynı zamanda remarketing reklamlar olarak da geçmektedir. Google’a reklam vermek istediğinizde kullanabileceğiniz birkaç reklam modelinden Arama Ağı Reklamları ile birlikte en önemlisi Görüntülü Reklamları’dır. Reklam verenlerin hem daha az tık başı maliyeti ödemesini hem de daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayarak marka bilinirliği açısından da önemli bir model oluşturmaktadır.

 

Dinamik Görüntülü Reklamlar Nasıl Kullanılır?

Dinamik görüntülü reklamları bir örnek ile açıklayalım. Spor ayakkabı satışı yapan bir e-ticaret siteniz var ve ürünleriniz trafik alıyor. Kullanıcı alacağı ürün ile ilgili bir araştırma döneminde yahut aradığı ürünü buldu ve satın alma işlemini yakın zamanda gerçekleştirecek. İşte dinamik görüntülü reklamlar tam da burada devreye giriyor. Kullanıcı sitenizi ziyaret ettikten sonra herhangi farklı bir haber sitesi, forum, blog vb gibi Google Adsense üyeliği olan web siteleri ziyaret ederken o sitenin açmış olduğu reklam alanlarında sitenizde ziyaret gerçekleştirdiği ürün veya ürünlerin görselleri ve fiyatları ile birlikte görebildiği bir reklam modelidir. Bu görüntülü reklamlar sürekli olarak sizin Google için harcadığınız reklam bütçesi dahilinde kullanıcıların peşinden gelmektedir. Aynı zamanda dinamik görüntülü reklamlar ( dinamik yeniden pazarlama reklamları) dönüşüm oranı en yüksek reklam modeli olarak bilinir. Üründe yaptığınız herhangi bir indirim, stok durumu değişikliği anlık olarak bu reklamlar üzerinde güncellenir.

Dinamik Yeniden Pazarlama Reklamlarının Kurulumu

Bu reklam modelini aktifleştirmek için sadece görüntülü reklamları başlatmak yeterli bir işlem değildir. Öncesinde Google Ads hesabınızın kitaplık bölümünde yer alan yeniden pazarlama kodunu sitenize entegre etmeniz gerekmektedir. Ve bu reklam modelini başlatmadan önce Google Merchant hesabınızı açmanız da bir diğer önemli faktördür.

Google Merchant hesabı, sitenizde yer alan ürünlerin hepsinin ayrı ayrı xml formatında yazılmış halidir. Merchant hesabınızı açtıktan sonra burada yer alan feed bölümüne ürünlerinizi eklediniz. Ürünlerinizi Merchant hesabınıza hangi formatlarda yükleyebileceğinizi “Google Alışveriş Reklamları Nedir” yazımızda bulabilirsiniz. Ürünlerinizin xml formatı aşağıda belirttiğimiz gibi olmalıdır.

 

 

Ürünlerinizi sorunsuz bir şekilde Merchant hesabınıza xml formatında yükledikten sonra ürünlerin onaylanması, site içerisindeki ürün adedine göre değişik zaman dilimlerinde tamamlanmaktadır. Tüm ürünler onaylandıktan sonra artık Google Ads hesabınıza gidip Görüntülü Reklamlar bölümünden Dinamik Görüntülü Reklamları başlatabilirsiniz.

İlk Aşama

Ads hesabınızda kampanyaları tıklayarak yeni bir kampanya oluşturmanız gerekiyor. Burada yapmanız gereken görüntülü reklamları işaretlemek olacaktır. Sonrasında eğer satış odaklı bir strateji belirliyorsanız Satış butonunu tıklayarak devam edebilirsiniz.

Aşağıda açılan kampanya alt türlerinden Standart görüntülü reklam kampanyası sizin için daha uygun olacaktır. Bu şekilde tüm ayarlarınız ve harcamalarınız sizin kontrolünüz altında yer alacaktır. Hemen altında yer alan bölüme domain adınızı yazdıktan sonra ilerleyebilirsiniz. İlk aşamayı bu şekilde tamamlıyoruz .

Google Dinamik Görüntülü Reklamlar

İkinci Aşama

Google, kampanya adınızı belirlemenizi isteyecektir. Belirledikten sonra hemen altında yer alan konum bölümüne hangi şehirleri ya da ülkeleri hedefliyorsanız eklemeniz gerekecek. Ardından, reklamlarınızı görmesini istediğiniz dilleri seçtikten sonra teklif verme bölümünde ‘Hangi teklife odaklanmak istersiniz?’ sorusuna Dönüşümler demeniz gerekir. Ve altında yer alan dönüşüm metriği sorusuna teklifleri manuel olarak belirle butonunu seçtikten sonra günlük bütçenizi yazıp reklam grubunuza yeni bir isim belirleyerek önemli bir bölüm olan hedef kitleler kısmına geçebilirsiniz. Burada ilk sırada yer alan “İşletmenizle etkileşimde bulunma biçimleri” sekmesini seçerek daha önceden remarketing kodunu eklediğiniz ve oluşturduğunuz remarketing listelerini buraya ekleyebilirsiniz. Burada Reklam Grubu için belirlediğiniz tık başı maliyetinizi yazdıktan sonra asıl ulaşmak istediğimiz bölüm Dinamik Görüntülü Reklamlar bölümüne geçmelisiniz. “Özelleştirilmiş reklamlar için veri feedi kullanın” seçeneğini tıkladıktan sonra ürünleri onaylanan Google Merchant hesabımzın ID’si burada belirecektir. Kimlik seçiminizi yaptıktan sonra “Reklamları oluşturun” bölümü reklam modelinin kurulumuyla ilgili son aşamalardan biridir. Burada Google Ads boyutlarına uygun bir banner yükledikten sonra artık reklamlarınız kullanıma hazırdır.

Kampanyanız onaylandıktan sonra ürünlerinizin görüntüsü Adsense üyeliği olan web sitelerde belirlediğiniz bütçeye göre, sık ya da az görünür şekilde, fiyatları ve indirimleriyle birlikte sürekli güncellenerek ve farklı farklı boyutlarda kullanıcıların karşısına çıkacaktır.

No Comments

Leave a reply