Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Geniş Bir Kitleye Hitap Etmek İçin Markalı Podcast Yayınları Oluşturun

Geniş Bir Kitleye Hitap Etmek İçin Markalı Podcast Yayınları Oluşturun

Son yıllarda dijital reklamcılığın hızla büyümesiyle pazar daha da rekabetçi hale geldi. Geleneksel pazarlama teknikleri etkilidir ancak dijital pazarlama platformlarını kullanmak daha fazla potansiyel tüketiciye ulaşmak için marka varlığınızı genişletecektir. Günümüzde şirketlerin kullandığı en güçlü dijital reklam araçları arasında podcast bulunmaktadır.

İstatistiklere göre Podcast;

  • 112 milyon Amerikalı bir podcast dinledi. Bu 2016’ya göre % 11 oranında artış gösterdi.
  • Aylık podcast dinleyici sayısı geçen yıla göre % 14 oranında artış gösterdi.
  • Yıllık büyüme % 10 ila 20 arasında değişmektedir.
  • Podcast hayranları haftada ortalama beş gösteri dinler ve ortalama 6 farklı gösteriye abone olurlar. Ayrıca, hayranların % 85’i tüm şovu dinliyor.
  • Podcast bölümlerinin % 50’sinin 140’tan az indirme ile sonuçlandığı araştırmalar arasındadır.

Markalar tüketicilerle bağlantı kurmanın yeni yollarını aradıkça, podcast etkili bir iletişim aracı olarak ortaya çıkmaktadır. Markalı podcast yayınları popülerlik içinde sürekli büyümeye devam ediyor. Markalı bir podcast başlatmanın işletmeniz için olumlu etkilere neden olabilir. Markalı bir podcast, işletmenizin belirli kişiliği ve hedefleri göz önünde bulundurularak tasarlanması dışında normal bir podcast yayınına çok benzer.

Podcast’ler takipçileriyle daha derin bir etkileşimde bulunabildiğinden, markalı podcast’ler markaların doğrudan kitleleri ile uzun konuşmalarına olanak sağlar. Markalı podcast’ler, markanızı ve uzmanlığınızı geliştirirken faydalı ve çekici içerikler ürettiklerinden daha ince bir pazarlama yaklaşımı sağlar.

Peki podcasting’e nasıl girersiniz? Ses dünyasında ilk çıkışınızı planlarken nelere dikkat etmelisiniz?

  • Devamlılık Sağlamalısınız
  • Tutarlı Olmalısınız
  • Dinleyiciye Odaklanmalısınız
  • Amaç Mükemmellik Değil, Orjinallik Olmalı
  • Rakamlara Takıntılı Olmamalısınız

Podcasting marka kişiliğini ve müşteri sadakatini artırır.Podcast’ler, konuşmacı ve izleyici arasındaki konuşma gibidir, markanızla ilgili hedef pazarınıza hitap eden konuları tartışarak markanızın değerlerini ve ilgi alanlarını iletirsiniz. Ayrıca markanızın vizyonunu ve misyonunu gerçek hayat bağlamında iletmenize yardımcı olurlar.

İçerik oluşturmak zaman alıcı bir süreçtir, podcastler buna nispeten daha hızlı ve daha kolaydır. Bununla birlikte, podcast’ler yaratıcıdan dinleyiciye hızlı ve basit bir süreç olabilir. Sadece birkaç düğmeyi tıkladığınızda, tüketime hazır profesyonel ve ilginç içeriklere sahip olabiliyorsunuz.

Podcast’iniz için de yazılı içerik kaynağı oluşturabilirsiniz. Bazı insanlar dinlemek yerine okumayı tercih eder ve podcast’inizi kopyalamak da onlara ulaşmanın bir yolu olabilir. Yayını sitenizde ya da blogunuzda yayınlamanız markanıza artı bir değer katacaktır.

The Guardian’a göre, YouTube’un arkasındaki dünyanın en büyük ikinci akış hizmeti olan SoundCloud, geniş kitlelere ulaşma yeridir. Podcast’inizin zirveye ulaşmasına yardımcı olabilecek küçük ip uçları bulunmaktadır:

  • Farklı sosyal medya kanallarına hızlı ve kolay çapraz tanıtım, daha geniş kitleye erişim ve daha fazla katılım sağlar.
  • Şu anda podcast’lerden bahsediyor olabiliriz, ancak müzik içerik stratejinizin de büyük bir parçası olabilir ve SoundCloud, markayla ilgili şarkıların veya şirket için yakın zamanda oluşturduğunuz orijinal parçanın bir derlemesini yüklemek için harika bir platformdur.

Podcast dinleyicilerinin yarısından fazlası, bir podcast reklamında öğrendikleri bir markayı dikkate almanın çok daha olası olduğunu söylüyor. Marka hatırlama çalışmaları podcast reklamcılığı için genellikle oldukça yüksektir. Aslında, podcast reklamcılığının farkındalık, reklam hatırlama, yakın ilgi alanı, öneri ve satın alma amacı gibi önemli metrikleri artırdığı bulunmuştur.

Podcasting, heyecan duydukları içerik bağlamında her türden kitleye ulaşma fırsatı sunar. Dijital ortamda dikkat dağıtan görüntülemenin veya hızlı kaydırmanın çoğundan farklı olarak, podcast’ler özenli dinleyiciler oluşmasını sağlar. Tüm bunları dikkate alın ve dinlemeye değer bir mesaj verin.

 

No Comments

Leave a reply