Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Dijital Pazarlamacının Kültür&Sanat Rehberi

Dijital Pazarlamacının Kültür&Sanat Rehberi

Dijital Pazarlamanın her geçen gün daha da önemini artıran bir sektör olduğunu ve insanların bu sektörü daha yakından tanımak için dijital pazarlama ile ilgili filmler izleyip kitap okumak istediklerini serimizin ilk yazısında belirtmiştik. Şimdi sıra geldi Dijital Pazarlama ile ilgili Nisan ayı önerilerimize…

Film Önerimiz: The Internship | Ge(n)ç Çıraklar

Filmin Süresi: 1 saat 59 dakika

Filmin Türü: Komedi

Filmin Yönetmeni: Shawn Levy

Oyuncular: Vince Vaughn, Owen Wilson, Rose Byrne

Filmin Konusu: Film, aynı işte çalışan iki yakın arkadaşın çalıştıkları şirketin kapanmasıyla başlar. Yakın arkadaşlardan evli olan Bill, işsiz kaldığını eşine nasıl söyleyeceğini düşünürken; eşinin onu terk etmesiyle büyük bir yıkıma daha uğrar. Kendisine yeni bir hayat kurmak için iş aramaya başlayan Bill, dünyaca ünlü arama motoru Google’ın üniversite öğrencileri için her yıl düzenlediği yaz stajının başvuru dönemi olduğunu ve başvuruların bitmesine de kısıtlı bir zaman dilimi kaldığını görür. Aceleyle kendisini ve Nick’i uzaktan eğitim veren bir üniversitede öğrenci gösteren Bill, arkadaşıyla birlikte hayat tecrübelerinin de yardımıyla Google’da staj hakkı kazanır. Filmin sonrası da 40 yaşlarının başındaki bu iki kafadarın hem Google’daki yaşamla hem de kendilerinden bir hayli genç insanlarla yaşadıkları deneyimlerle dolu bir yaz stajını gözler önüne sermektedir.

Film ve Dijital Pazarlama Arasındaki İlişki: Google’ı anlatan bu filmin her anının teknolojiyle ilgili olduğunu ve her anının Dijital Pazarlamanın en önemli odak noktalarından arama motorlarına dair yeni şeyler öğrettiğini söylemek mümkündür. Filmi izlerken yakından tanıdığınız arama motoru Google’a dair yeni detaylar keşfedebilir ve satışlarınızı artırmak için Google’ı nasıl kullanabileceğinize dair fikirler edinebilirsiniz. Özellikle filmin son sahnelerinde Google üzerinden reklam vermeye yani Google Adwords’e çokça vurgu var. Bizden söylemesi…

Film ve Dijital Pazarlama ile ilgili birkaç detay:

  • Filmin başında Nick ve Bill’in patronlarından hesap sormaya gittikleri sahnede patron onlara; “Artık her şey bilgisayarla hallediliyor. Tüketicinin makine ile alışveriş yapması müşteri temsilcisi yardımıyla alışveriş yapmasından daha ucuza geliyor” diyor. Ayrıca yine satış temsilcisi olan Bill ve Nick’e “Sizin devriniz mazide kaldı, çağın gerisinde kaldığınızı kabullenmeniz gerek” de diyor. Burada kastedilen nokta aslında şu; tüketicinin alışveriş yapma alışkanlıkları değiştiği için Dijital Pazarlama da her geçen gün yükselmeye devam ediyor ve Dijital Pazarlama yükselirken Nick ve Bill gibi çağın gerisinde kalanlar unutulmaya mahkum oluyor.
  • Gruplara ayrılan stajyerlerden film sonunda Google adına satış yapması isteniyor ve Billlerin grubu da satış yapmak için bölgenin en ünlü pizzacısını seçiyor. Yaptığı pizzaları özenle hazırlayan pizzacıyı Bill ve ekibinin Google’da reklam vermeye ikna etme çabaları da Dijital Pazarlamanın daha çok kişiye ulaşma noktasında ne kadar işlevsel bir sektör olduğunu gözler önüne seriyor. Ayrıca yine aynı sahnede geleneksel pazarlama teknikleriyle “idare eder” düzeyinde bir başarıya sahip olan şirketin dijitalle birlikte daha çok kitleye ulaşacağının vurgulanması da oldukça önemli bir detaydır.

Filme Dair Not: Unutmayın, bu film oldukça yaşlı ve deneyimli iki adamın bilmedikleri bir ortamda deneyimsiz ve genç kişilerle başından geçenleri anlatıyor. Nick ve Bill gençlere deneyimlerini aktarırken; gençler de ikiliye Google’a dair, teknolojiye dair bildiklerini anlatıyor. İki tarafın da karlı çıktığı bu mutualist ilişki sonradan büyük bir dostluğa dönüyor ve film de eğlenceli bir dostluk hikayesine dönüşüyor. Siz de bu filmi izleyerek hem Google’ı daha yakından tanıyabilir hem de dostluğu iliklerinize kadar hissedebilirsiniz.

Kitap Önerimiz: Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları

Kitabın Yazarları: – C.C. Chapman, Ann Handley

Kitabın Yayınevi:  Mediacat Yayıncılık

Kitabın Sayfa Sayısı: 381

Kitabın Fiyatı: Sitelere göre farklılık gösterse de ortalama 25 TL demek mümkündür.

Kitabın Konusu: Dijital Pazarlama sektörünün yükselmesiyle birlikte markaların web sitelerinde ve sosyal medya hesaplarında kullandıkları içeriklere yüklenen atıf da değişti. Eskiden markanın sanal ortamdaki başarısı için kaliteli içerikler yeterli oluyorken; günümüzde hazırlanan içeriklerin kaliteli olması, hedef kitleye uygun olması ve akılda kalıcı olması da çok değerli birer etmene dönüştü. Bunun farkındalığıyla yükselen “İçerik Pazarlama” tekniğine dair öğrenmek isteyebileceğiniz tüm detaylar yazımızda bahsedeceğimiz bu kitabın konusunu oluşturuyor.

Kitap ve Dijital Pazarlama Arasındaki İlişki: Dijital Pazarlama, sanal ortamda marka bilinirliğinin artmasını sağlayarak markaların daha çok satış yapmasını hedefleyen sektördür. Hal böyle olunca da bu sektörün en önemli bileşeninin internet olduğunu söylemek mümkündür. Bu kitabı okuyarak öğreneceğiniz şey; markanızı internette ön plana çıkaracak içerikleri hazırlarken nelere dikkat etmeniz gerektiğidir. Çünkü belirttiğimiz gibi insanların tüketim alışkanlıkları büyük oranda dijital platformlara yöneldi ve bununla birlikte de markaların hazırladıkları içeriklerin nitelikleri değişti. Bu nitelikleri keşfedemeyen markalar sektörlerindeki rekabette geride kalırken; doğru içerikler hazırlayabilen markalar ise satışlarını artırarak başarının tadını çıkarmaktadır.

Kitaba Dair Not: Kitap; “kaliteli içerik” konusunda oldukça kaliteli bir metindir. Çünkü kitapta farklı sosyal medya platformları için kurgulanması gereken içerikler derinlemesine incelenmektedir. İçerik konusu aslında tamamıyla bir bütündür. Yani markanızın imajının tutarlı kelimesiyle nitelenebilmesi için Facebookunuzdaki, Instagramınızdaki ya da Twitterınızdaki içeriklerinizin birbiriyle bağlantılı olması gereklidir. Bu kitap sayesinde hem birbiriyle bağlantılı hem de akılda kalıcı içeriklere dair çokça fikir sahibi olabilirsiniz. Ayrıca kitabın son sayfalarında markaların içerik pazarlamayla ilgili imza attıkları başarılı hikayelerinden de ilham alabilirsiniz.

No Comments

Leave a reply