Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Dijital Pazarlamacının Kültür&Sanat Rehberi

Dijital Pazarlamacının Kültür&Sanat Rehberi

Dijital Pazarlama her geçen gün önemini artıran bir sektör olduğu için; sizin de bu sektörle ilgileniyor olmanız çok olası. Peki, bu ilgi alanınızla dair filmler izlemeye ya da kitaplar okumaya ne dersiniz? Cevabınız evetse eğer; size iyi bir haberimiz var. Artık her ay size Dijital Pazarlama ilgililerinin seveceği bir film ve bir kitap önereceğiz.   Bu ayki önerilerimize gelecek olursak;

Film Önerimiz: Chef

Filmin Süresi: 1 saat 54 dakika

Filmin IMDB Puanı: 7,3

Filmin Türü: Komedi ve Dram

Filmin Yönetmeni: Jon Favreau

Oyuncular: Jon Favreau, John Leguizamo, Sofia Vergara, Scarlett Johansson, Robert Downey Jr. , Dustin Hoffmann

Filmin Konusu: Film, eşiyle farklı yönlere savrulmuş, çocuğunu da haftada birkaç kez gören Şef Carl Casper’ın hayat hikayesinin bir kısmını ekranlara taşımaktadır. Mesleğinde başarılı Şef Carl, sosyal hayatında mesleğindeki kadar başarılı olamamıştır ve bu da O’nun kendisini işine adamasını beraberinde getirmiştir. Fakat çalıştığı restaurantın sahibinin Carl’ı yapacağı yemekler konusunda rahat bırakmaması Carl’ın başarısının azalmasına neden olmuştur. Zaten sevdiği mesleğini özgür koşullar içerisinde icra edemeyen Carl, bir de şehirdeki ünlü bir blog yazarının büyük eleştirilerine maruz kalmıştır. İçinde bulunduğu durum yüzünden blog yazarına çok sinirlenen Carl, kendisine bir Twitter hesabı açarak yazarla kavga etmeye başlamıştır. Bu kavga sonucunda yazara harika yemekler yaparak ona işinde başarılı olduğunu kanıtlamak isteyen Carl, restaurant sahibinin çıkaracağı menüye dair önüne set çekmesiyle işi bırakmıştır.

Twitter’da yazdıkları yüzünden diğer restaurantlar tarafından da kara listeye alınan Carl, eski eşinin teklifiyle çocuğunu ve eski karısını da yanına alarak bir yolculuğa çıkmıştır. Yolculuk sırasında oğlu Percy ile vakit geçirmekten çok keyif aldığını fark eden Carl; çocuğunu ve eski arkadaşı Martin’i de yanına alarak ikinci el bir yemek karavanı almıştır ve artık işinde kendi patronu haline gelmiştir. Filmin kalan kısmı Carl’ın özgür olduğu bir ortamda yemek tutkusunu yeniden keşfetmesini, eskisi gibi başarılı ve özgün yemekler pişirmesini ve oğluyla harika anılar biriktirmesini beyaz perdeye yansıtmaktadır.

Film ve Dijital Pazarlama Arasındaki İlişki: Dijital Pazarlama birbirinden farklı kaynaklardan beslenen geniş bir sektördür ve sosyal medya da bu sektörü besleyen ana damarlardan biridir. Film sosyal medyanın gücünü izleyicilere kanıtlar niteliktedir. Carl’ın yazılan bir blog yazısı sayesinde moralinin bozulmasının işlerine yansıması internetin insan hayatında ne kadar etkili olabileceğini gözler önüne sermektedir. Ayrıca Carl’ın attığı saygısız tweetler yüzünden sektörde iş bulamaması da sosyal medyanın doğru kullanılmasının önemini bizlere göstermektedir.

Film ve Sosyal Medya ile ilgili birkaç detay:

  • Filmde Carl’ın çalıştığı restaurantın en dolu olduğu gün Carl’ın blog yazarını hazırlayacağı menüyü tatması için Twitter üzerinden davet ettiği gündür. Tweeti okuyanlar ikilinin arasındakileri izlemek için restauranta gelmişlerdir. Bu bizi yine Twitter’ın gücü ile karşı karşıya getiren önemli bir detaydır.
  • Carl, filmde Twitter’ını yeni açmış bir insandır ve uygulamayı nasıl kullanması gerektiğini bilmiyordur. Bu nedenle de bir kişiye özelden yazdığını düşündüğü mesajı tüm takipçilerinin görmesi hayatını tamamıyla değiştirmiştir. Bu da sosyal medyayı farkındalıkla kullanmanın önemini bizlere kanıtlayan bir başka detaydır.

Filme Dair Not: Unutmayın, bu film bir aşçının hikayesi… Yani film yemeklerle dolu ve bu yemekler mesleğine tutkuyla bağlı birinin ellerinden çıkıyor. Demek istediğimiz şu ki; bu filmi izlerken karnınız çok acıkacak. İzlemeye bunun farkındalığıyla oturmanızı, her an sipariş verme olasılığınız olduğu için de telefonunuzu yakınınızda tutmanızı öneririz. Şimdiden iyi seyirler.

Chef

 

Kitap Önerimiz: Markanız İçin İnterneti Nasıl Kullanmalısınız?

Kitabın Yazarı: Gary Vaynerchuk

Kitabın Çevirmeni: Levent Göktem

Kitabın Sayfa Sayısı: 152

Kitabın Fiyatı: Sitelere göre farklılık gösterse de ortalama 12 TL demek mümkündür.

Kitabın Konusu: Kitap, ismiyle sektörde çalışan bir akademisyenin kaleminden çıkmış izlenimi oluştursa da olay biraz farklı. Hatta kitap tam anlamıyla bilgilenmek isteyen kişilerin alacağı bilgilerle yüklü bir kitap gibi duruyor olsa da; öyle de değil. Bu kitap sektörden birinin meslekle ilgili keşiflerini paylaştığı bir anı defteri aslında. Yazar Gary Vaynerchuk, kitaptaki satırlar aracılığıyla deneyimlerini insanlarla paylaşıyor ve onun da sahadan bir çalışan olması bu kitabı okumayı daha da keyifli kılıyor. Kitap babasının mağazasının cirosunu 4.000.000 USD’dan 50.000.000 dolara çıkartan Gary’nin bu yolculuk sırasında yaşadıklarını, yaptığı doğruları ve deneyim çıkardığı yanlışları okuyucularla buluşturuyor. Bir sosyal medya uzmanı olan Gary’nin serüvenini okuyarak siz de markanız ve sosyal medya kullanımıyla ilgili yeni bilgiler edinebilirsiniz.

Kitap ve Dijital Pazarlama Arasındaki İlişki: Dijital Pazarlama, sanal ortamda marka bilinirliğinin artmasını sağlayarak markaların daha çok satış yapmasını hedefleyen sektördür. Hal böyle olunca da bu sektörün en önemli bileşeninin internet olduğunu söylemek mümkündür. Bu kitabı okuyarak öğreneceğiniz şey; markanızı internette ön plana çıkarmak için neler yapmanız gerektiğidir. Yani kitabın konusu başlı başına Dijital Pazarlama’dır. Kitapla birlikte markanızla daha çok satış yapmak için gerekenleri ve satışlarınızın azalmaması için uzak durmanız gerekenleri tespit edebilir, sadece bir kitap aracılığıyla öğrendiklerinizle markanız için yeni stratejiler kurgulayabilirsiniz.

Kitaba Dair Not: Bu kitap gerçekten de başarılı bir kitap ve içindeki bilgilerin ufkunuzu genişleteceğine eminiz dememiz de mümkün. Bu nedenle Dijital Pazarlama alanına çok ilgiliyseniz ya da uğruna çalıştığınız bir markanız varsa; kitabı altını çizerek ya da beğendiğiniz kısımları not alarak okumanızı tavsiye ederiz.

Markanız İçin İnterneti Nasıl Kullanmalısınız?

 

No Comments

Leave a reply