Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Dijital Pazarlama Ajansı İle Çalışmaya Başlamak

Dijital Pazarlama Ajansı İle Çalışmaya Başlamak

Dünyaya hakim olan dinamiklerin değişmesiyle birlikte herkesin aklında yeni yeni sorular belirmeye başlıyor. Dijitalleşen dünyaya markalarını adapte etmek için aksiyon almak isteyen tüm marka temsilcilerinin aklında; “Dijital Pazarlama Ajansı ile çalışmaya başlamalı mıyız?” sorusu beliriyor.

Bu yazı aracılığıyla size önce dijital pazarlama ajanslarını tanıtıp sonra bu ajansların markaların bilinirliği açısından önemini açıklayacağız. Ayrıca ilk kez bir dijital pazarlama ajansı ile çalışacaklara dikkat etmeleri gereken noktalara dair bilgileri de aktaracağız. Dileriz keyifle okursunuz.

Dijital Pazarlama Ajansı Nedir?

Dijital Pazarlama Ajansı, hizmet verdiği markaların ürünlerini sanal ortamda pazarlamak isteyen kişilerin çalıştığı ajanslardır. Bu ajanslar, dünyanın dijitalleştiğinin farkındalığıyla tüm pazarlama faaliyetlerini dijital mecralara uygun düşecek şekilde kurgular. Kendileriyle çalışan markaların sosyal medya yönetiminden, web sitesi tasarımından, arama motoru optimizasyonundan ve dijital strateji planlamasından sorumlu bu ajanslar, markaların sanal alemdeki bilinirliğine büyük katkı sağlarlar. Bu katkı da markaların satışlarını artırma noktasında oldukça işlevseldir.

Dijital Pazarlama Ajansı İle Çalışacak Kişilere Tavsiyeler

Markanızla birlikte daha önce pek çok ajansla çalışmış olabilirsiniz. Etkinliklerinizi planladığınız, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinizi yürüttüğünüz Pr Ajanslarıyla, birbirinden farklı reklam ajanslarıyla yolunuz kesişmiş olabilir. Fakat dijital dünya oldukça farklı bir dünyadır ve bu aleme ilk adım attığınızda rotanızı çizmeniz oldukça zor olabilir. Endişelenmeyin! Yazının devamında size ajans seçme ve ajansla tanışma noktasında önemli tavsiyelerimiz var.

Sizin için hazırladığımız önerilerimiz;

Ajansları İyi Araştırın

Bilindiği üzere doğru ajansı seçmek uzun bir yolculuktur. Çünkü piyasada çok ajans olması sizi seçeneklerinizi sınırlama noktasında zorlayabilir. Markanızı daha ileriye taşıyacak ajansı seçmek için yapmanız gereken şeylerden ilki; ajansları iyi araştırmaktır. Çünkü unutmayın ki; seçeceğiniz Dijital Pazarlama Ajansı sizin rakiplerinizin arasından sıyrılmanızı sağlayacak donanıma sahip olmalıdır. Bu nedenle seçmeyi düşündüğünüz ajansın referanslarını, önceden yaptığı işleri dikkatli bir şekilde inceleyin. Daha önceden sizin firmanızın büyüklüğünde bir marka ile çalışıp çalışmadığına özellikle dikkat edin ve ajansın hizmet verdiği sektörlerin sizin firmanızın sektörüyle ne kadar ilgili olduğunu belirleyin. Kısacası ajansın uzmanlaştığı sektörle sektörünüzün benzerliklerini iyi analiz edin.

Ajanstaki Kişilerle Aranızdaki Enerjiyi Gözlemleyin

Varsayalım ki uzun araştırmalar sonucunda kendinize bir Dijital Pazarlama Ajansı seçtiniz ve sıra ajansla görüşme yapacağınız güne geldi. Bu görüşme sırasında algılarınız her zamankinden daha açık olmalı. Çünkü o ajansta çalışan kişiler, eğer şartlarda anlaşabilirseniz sizin hemen hemen her gün iletişim kuracağınız kişiler olacak. Bu nedenle toplantı sırasında ajans bünyesinde çalışan kişilerin iletişim yeteneklerini ve sizinle kurdukları iletişimin kalitesini gözlemlemelisiniz. Unutmayın; sadece telefonda konuşuyor olsanız bile her gün görüştüğünüz kişiler sizin günlük yaşantınızı etkileyebilir.

Ne Beklediğiniz Konusunda Kararlı ve Açık Olun

Sıradaki önerimiz de; yine ilk toplantıya dair bir bilgi olacaktır. Öncelikle ilk toplantıda omuzlarınızdaki yükün çok büyük olduğunu bilmelisiniz. Çünkü ilk görüşme sırasındaki tavrınız ve konuşmalarınız sizin markanızı ileriye taşıma noktasındaki ciddiyetinizi ajans çalışanlarına yansıtacaktır. Bu yüzden bu görüşme öncesinde çok iyi hazırlanmalısınız. Markanızdaki kişilerle de görüşerek beklentilerinizi çok iyi belirlemeli ve bu beklentilerinizi olabilecek en net şekilde ajansınıza iletmelisiniz.

Ajansa Gitmeden Bütçenizi Belirleyin

Ajansla görüşmeye giderken yine markanız içinde toplantılar yaparak bütçenizi belirlemeniz ve ajanstan belirlediğiniz bütçe doğrultusunda içerik talep etmeniz oldukça akıllıca olacaktır. Çünkü dijital pazarlama geniş bir dünyadır ve bu dünyayı markanız açısından nasıl sınırlayacağınızı belirleyen etmenlerden biri de bütçenizdir. Ayrıca bütçenizi planlamış olmanız ve bütçenize uygun taleplerde bulunmanız, Dijital Pazarlama Ajansı çalışanlarına sizin sektöre hakim olduğunuz izlenimi verecektir.

Ayrıca bütçenizi belirlemeniz ajanstaki kişilerin bu bütçeyle neler yapabileceklerini size bildirmeleri açısından da önemli olacaktır. Çünkü seçtiğiniz ajans ile görüşmeye gittiğinizde; ajansınız Dijital Pazarlama alanına dair sizden daha bilgili olduğu için bütçenizi nasıl kullanmanız gerektiğine dair size fikirler verecektir ve belirlediğiniz bütçeyi nasıl en iyi şekilde yönetebileceğinizi sizinle paylaşacaktır.

Aklınızdaki Her Soruyu Sorun

Hizmet verdiği sektör hakkındaki özelliklere hakim olmadığınız dijital bir ajansla tanışmaya giderken aklınızda birçok soru işareti olması çok normaldir. Hatta konuya dair soru işaretinizin olmaması sizin bu işi çok da önemsemediğinizi gösterir desek yanlış olmaz. Ajansla görüşme sırasında aklınızdaki tüm soruları yanıtlayacak kişiler; karşınızdaki ajans temsilcileri olacaktır. Sektöre dair, markanıza dair, beklentilerinize dair tüm sorularınızı toplantıya katılan ajans temsilcileriyle paylaşın ve cevaplarıyla sizi ne kadar tatmin ettiklerini gözlemleyin. Çünkü ajans temsilcilerinin sorularınızı ne kadar profesyonelce yanıtladığı size ajansın işinde ne kadar uzmanlaştığını gösterecektir.

Raporlama Konusuna Değinmeyi Unutmayın

Dijital ajansları diğer ajanslardan ayrıştıran şey bu ajansların yaptıkları her kampanyaya, yayınladıkları her yazıya dair detaylı raporlar hazırlayabilmeleridir. Ajans ile görüşmeye giderken; bilmeniz gereken önemli bilgilerden biri de budur. Ajans temsilcileriyle yaptığınız görüşme sırasında sizinle ilgilenen kişilere bu raporları ne sıklıkla sizinle paylaşacaklarını sormayı unutmayın.

Ajans seçerken ve seçiminizin akabinde gerçekleştireceğiniz toplantıda öncelikli olarak bilmeniz gereken şeyler bunlardır.

Unutmayın; artık tüketicinin alışkanlıkları büyük ölçüde değişti. İnsanlar günlerinin büyük kısmını dijital ortamda geçirmeye başladı. Bunun farkına varan markalarsa artık büyük etkinliklere ya da pahalı iletişim çalışmalarına para vermiyor.  Tüketicinin ilgisini başta sosyal medya olmak üzere sanal alemde çekmeye çalışıyor. Bu durum hem daha düşük maliyetli hem de daha çağa uygun bir strateji olarak karşımıza çıkıyor.

Siz de eğer bir dijital ajansla çalışmak istiyorsanız fakat kafanızda soru işaretleri varsa; çağın dijital çağ olduğunun farkına varın ve fikriniz olması için aynı anda sosyal medya yönetimi, SEO, web tasarım, E-Mail Marketing hizmetleri veren bir dijital pazarlama ajansıyla tanışın.

Eğer ajans arayışındaysanız ve bizim de internet sitemize bakmak isterseniz sizi şöyle almak isteriz.

 

 

 

 

No Comments

Leave a reply