Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama  Data Yönetiminde E-Mail Marketing Etkisi 

 Data Yönetiminde E-Mail Marketing Etkisi 

İnternetin hayatımıza girdiği ilk günlerden itibaren kullandığımız ve halen kullanmaya devam ettiğimiz haberleşme aracı olan e-posta, işletmelerin sıkla tercih ettiği bir pazarlama yöntemidir. İşletmelerin gerçek potansiyeline ulaşabilmesi için oldukça önemli olan e-mail pazarlama, kişiselleştirme ve zaman tasarrufu sağlayan dijital pazarlama yönetimidir. E mail pazarlama nedir? e mail pazarlama nasıl yapılır? E posta pazarlama araçları nelerdir gibi sorularınızın cevaplarını “Data Yönetiminde E-Mail Marketing Etkisi” başlıklı bu yazımızda bulabilirsiniz. 

E-Mail Marketing Nedir? 

İşletmelerin, markaların belirli bir hedef kitleye ulaşmak için yaptığı tanıtım, bilgilendirme, kutlama mesajlarında elektronik posta yöntemini kullanmasına “E-Mail Marketing” olarak adlandırılmaktadır. E posta pazarlama olarak da adlandırılan e-mail pazarlama, belirli bir hedef kitle listesinde yer alan kişilere bir yazılım ya da sistem ile toplu mail gönderimi yapılmasıdır.  

Bir ürün ya da hizmet ile ilgili olan  kişileri mevcut kampanyalar, yeni ürünler ve önemli gelişmeler ile ilgili bilgilendirmek için yapılan e mail marketingin temel amacı; oluşturulan özel mail listelerindeki kişilere mail atılarak bu kişiler üzerinden kar elde ermektir. İçerik pazarlamasında da kullanılan pazarlama stratejilerinden biri olan ve hedeflenen kitleye ulaşmanın en kolay yöntemlerinden biri olan e-mail marketing, yüksek dönüşüm oranına sahiptir. 

E-Mail Marketing Stratejilerinin Avantajları Nelerdir? 

E-posta pazarlama stratejileri doğru şekilde yapılandırıldığında alınan sonuçlar sizi memnun edecektir. E-mail marketing stratejilerinin avantajları şöyledir: 

  • Kısa sürelerde geri bildirim sağlar. 
  • Diğer pazarlama yöntemlerindeki reklam bütçelerine kıyasla daha düşük bütçeye ihtiyaç duyar. 
  • Hedef kitleniz; markaya, ürüne, hizmete ilgili olan kullanıcılar olduğu için planlanan geri dönüşüm oranlarına ulaşmanızı sağlamaktadır. 
  • Geleceğe dair planlama ve çıkarım yapmanıza, istatistikler oluşturmanıza imkan sağlar. 
  • Hizmet ve ürün satışı yapıyorsanız potansiyel müşterilerinize direkt olarak ulaşabilmenizi sağlar. 
  • Doğa dostu bir pazarlama yöntemidir. 
  • E-posta pazarlama kampanyası oluşturmak için farklı farklı tasarım seçenekleriniz bulunmaktadır. 
  • E-mail marketing ile kişiselleştirilmiş mesajlar vererek hedef kitlelerinize etkileşime geçersiniz. 
  • Mail listenizde yer alan kullanıcıların, e-mail içeriğini paylaşmaları ve farklı kullanıcılara iletmeleri daha kolaydır. 
  • E-posta marketing, ağızdan ağıza pazarlama yöntemi için iyi yoldur. 
  • E-mail kampanyalarınızın sonuçlarını ve başarılarını kolaylıkla ölçümleyebilirsiniz. 
  • E-maillerinizi göndermeden önce A/B testleri uygulayarak maillerinizin kontrolleri sağlayabilirsiniz. 

E-Mail Marketing Stratejisinin Dezavantajları Nelerdir? 

E-mail marketingin pek çok avantajının yanı sıra bazı dezavantajları da bulunmaktadır. Bu dezavantajlar şu şekilde sıralanabilir. 

  • Gönderdiğiniz e-mailler listenizdeki kişilerin spam kutularına düşebilir. 
  • Mailleriniz İSS ve e-posta yazılımları tarafından engellenebilir. 
  • E-mail kampanyanızın tablette, cep telefonunda ve bilgisayarda desteklenecek şekilde olması gerekir. 
  • Büyük boyutlu içeriklerde indirme sıkıntısı yaşanabilmektedir. 

E-Mail Marketing Nasıl Yapılır? 

  • E-mail marketing yapmak için ilk olarak toplu maili neden göndermek istediğinizi belirtmelisiniz. Daha sonra bir bülten hazırlamalısınız. İçerik oluşturmadan önce içeriğe neler eklemeniz gerektiğine ilişkin araştırmalar yaparak hedef kitlenin dikkatini çekecek ve onları davranışa yöneltecek içerikler oluşturabilirsiniz. 
  • Doğru bir şekilde hedef kitlenizi belirlemeniz gerekir. Hedef kitleniz, ulaşmak istediğiniz kişiler kimler olacaksa ve müşterileriniz kimler olacaksa o kişilerin mail adreslerine mesajlarınızı ulaştırmalısınız. Hedef kitlenizi doğru bir biçimde belirlemezseniz, hedef kitlenizin dışına çıkarak olumsuz yorumlar ya da tepkiler ile karşı karşıya kalabilirsiniz. 
  • E-posta pazarlama içeriklerinde konu başlıkları oldukça önemlidir. Dolayısıyla doğru konu başlığı seçmeye dikkat etmelisiniz. Başlık içerikleri çok uzun olmamalıdır. Bülten ve  mesajız içeriğiniz ile ilgili bilgi vermelidir. Mailin spama düşmemesi için abartılı içeriklerden kaçınmalısınız.  
  • Bülteninizde yer alan içerik ile bültene tıklandığında ulaşılan içerik uyumlu olmalıdır. Landing page yani içerik ile link içeriği uyumlu olmalıdır. Linkteki sayfaya ulaşan kullanıcı bültende bahsettiğiniz hizmet veya ürünü incelemeye devam edecektir 
  • Tüm adımların hepsini öncelikli olarak  tek tek testlerden geçirmelisiniz. Her şey kuralına uygun ve doğru şekilde ifade edilip edilmediğini bu şekilde kontrol ederek olası bir hata durumunda emeğinizin boşa gitmesinin önüne geçebilirsiniz. 
  • Gönderilerinizin profesyonel bir alt yapıyla oluşturulması gerekmektedir. Eğer bu şekilde yapılmazsa e-postanızın spam kutusuna düşme ihtimali artacaktır. Dolayısıyla kara listelere girerek, firmanızı imajına yönelik olumsuz bir etkiye yol açabilirsiniz . 

E-Mail Pazarlamasında Önemli Unsurlar Nelerdir? 

  • Hedefleme yapmak 
  • Zengin içerik 
  • Zamanlama  
  • Kişiselleştirme  
  • Doğrulama  
  • Raporlama  

E-mail Pazarlama Datası Nasıl Elde Edilir? 

E-mail pazarlama söz konusu olduğunda data en önemli olgulardan arasında yer almaktadır. Data elde etmek için pek çok yol vardır. Bu yollar şu şekilde sıralanabilir; 

Tüketicide İlgi Uyandırın 

E-mail marketing yaparken mail gönderim listenize eklediğiniz her bir mail adresinin satışlarınızı artırma ihtimali bulunmaktadır. Hazırladığınız proje, kampanya, yeni ürün vb. gibi yöntemlerle dikkat çekerek tüketicilerin sizi merak etmesini ve haberdar olmak istemesini sağlayın.  

Kişisel Bilgi Formu Görünür Bir Yerde Olsun 

İlgisini çektiğiniz bir tüketici, merak ettiği için markanızın sitesini ziyaret ederek  daha fazla bilgi sahibi olmak isteyecektir. Sitede görünür bir yere ‘Kişisel Bilgi Formu’ koyarak bu ziyaretçinin mail adresini  paylaşmasına olanak yaratabilirsiniz. 

Pop-up’lar Kullanın 

Alışveriş yapmak için e-ticaret sitenizi ziyaret etmiş olan bir müşterinin, daha uzun süre sizinle  etkileşimde kalması ve datanızda yer alması için yapmanız gereken şey; pop- up’lardan faydalanmaktır. ‘Bizi Takip Edin’ ‘Üye Olun’  gibi pop-uplar ile  karşınızdaki ziyaretçiyi, mail adresini sizinle paylaşmaya yöneltebilirsiniz. 

E-Bültenlerden Faydalanın 

Markaların, belli aralıklarla listelerindeki kişiler ile güncel haberleri paylaştıkları dijital bültenler, e-bülten olarak adlandırılmaktadır. Tüketiciyi hazırladığınız e-bülteni takip etmeye yönelterek daha çok datanızda yer alabilecek kişinin mail adresine ulaşabilir ve bu kişileri datanıza ekleyebilirsiniz.  

Siz de E-Mail Marketing ile kazanç sağlamak istiyorsanız Setup34 ile iletişime geçin! 

No Comments

Leave a reply