Setup34 Digital AgencyDijital Pazarlama Facebook Reklam Modelleri

Facebook Reklam Modelleri

4 Şubat 2004 yılında Mark Zuckerberg tarafında kurulan Facebook, günümüzde en çok kullanılan sosyal medya mecraları arasında yer almakta. Bir sosyal ağ olmanın yanı sıra e-ticaret için de kullanılan bu mecra; sürekli artan kitlesi ile reklam vermek isteyen markaların, işletmelerin ve kişilerin beklentilerini karşılaması açısından dikkat çekmiştir.

Hedefleriniz ya da kurguladınız stratejiye uygun olarak tercih edebileceğiniz reklam modelleri mevcut olan Facebook, kurguladığınız reklam stratejinizi geliştirmenize, ölçümleyebilmenize olanak tanır. Bu yazımızda sizler için Facebook reklam modellerini derledik.

Facebook Reklam Modellerinin Avantajları Nelerdir?

  • Çeşitli işletme, marka ve kişiler için uygun reklam modeli seçimi yapılarak, doğru stratejinin kurgulanmasına imkan tanır.
  • Facebook’ta hem kurumlar, markalar ve işletmeler hem de hedef kitleler bir aradadır.
  • Birçok Facebook reklam modeli mevcuttur.
  • Amaca en uygun Facebook reklam modeli seçme avantajı vardır.
  • Doğru reklam stratejisi kurgulama, geliştirme imkanı tanır.
  • Ölçümleme yapılarak, kurgulanan strateji değerlendirilebilir.
  • Hedef kitleye ve amaçlara ulaşmayı kolaylaştırır.
  • Marka, işletme bilinirliğinin arttırılmasına yardımcı olur.
  • Web site trafiğinin ve etkileşim sayısını arttırır.
  • Müşteri sadakati oluşturarak satışların arttırılmasını sağlar.

Facebook Reklamının İşletmelere ve Markalara Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

  • Facebook reklamları düşük maliyetlidir. Dolayısıyla minimum maliyetle geniş hedef kitlelere ulaşma imkanı tanır.
  • Facebook reklamları ile etkileşim oranları ölçümlenebilir.
  • Günlük, haftalık ya da aylık olarak yapılabilen Facebook reklamları ile kampanya zamanı gelmeden Facebook’ta reklam yaparak, kitlenizin kampanyadan haberdar olması ve kampanyayı inceleme imkanı vardır.
  • Facebook reklamları manuel olarak kontrol edilebilir.
  • Reklam yayınlandıktan sonra video, görsel, hedef kitle ya da metinde değişim yapılabilir.
  • Ülkemizde ve dünyada çok fazla aktif Facebook kullanıcısı olduğu için hedef kitleye ulaşmak kolaydır.
  • Konum ve demografik özelliklere göre hedefleme yapılabilir.

Facebook Reklamı Yapmak için Takip Edilmesi Gereken Adımlar Nelerdir?

  • Facebook reklamının amacını belirleme,
  • Hedef kitleyi belirleme,
  • Reklamın yayılacağı mecrayı belirlemek,
  • Facebook reklamı için gerekli olan bütçeyi belirlemek,
  • Reklamın zamanlamasına karar vermek,
  • Reklamın formatına karar vermek,
  • Reklam başladıktan sonra reklamın performansını takip etmek, ihtiyaç duyulması durumunda geliştirmelerin yapılmasıdır.

Facebook Reklam Modelleri Nelerdir?

Facebook reklam verme modelleri;

  • bilinirlilik,
  • değerlendirme
  • dönüşüm reklamları olarak sınıflandırılmaktadır.

Facebook Bilinirlik Reklam Modeli

Brand awareness yani bilinirlik reklam modelleri; marka bilinirliliği reklamı ve reach yani erişim reklamı olarak iki ayrı kategoriye ayrılmaktadır.

Marka Bilinirliliği Reklamları

Marka bilinirliliğinizi arttırmak ve daha fazla etkileşim elde etmek istiyorsanız, tercih etmeniz gereken reklam modeli; marka bilinirliliği reklam modelidir. Bu modelde reklam, marka bilinirliliğini arttıracak potansiyeldeki kişilere gösterilir. Marka bilinirliliği hedeflenmesi, güven oluşturma ve müşteri sadakati geliştirmek için önemlidir.

Facebook marka bilinirliliği reklamlarında kullanılan formatlar;

  • Görsel
  • Video
  • Carousel’dur.

Erişim Reklamları

Reach olarak da adlandırılan erişim reklamları, reklamınızın belirli koşulları sağlayan en fazla kullanıcıya erişmenizi sağlar. Reklamınızı fazla kullanıcının görmesini istiyorsanız, sizin için en ideal reklam modelidir. Somut amacı olamayan bu bilinirlik reklam modelinde, en düşük ücretle en fazla kişiye ulaşmak önemlidir. Erişim reklamlarında daha fazla kişiye reklam gösterimi amaçlandığı için 24 saatte aynı kişiye 1 kez gösterilir.

Facebook Değerlendirme Reklam Modeli

Facebook değerlendirme reklam modeli; trafik, etkileşim, uygulama yükleme, video görüntüleme, hedef kitle edinme ve Facebook Messenger ile reklam verme çeşitlerinden oluşmakta ve en fazla varyasyona sahip reklam modelidir.

Trafik Reklamları

Daha fazla tıklanma ve site ziyareti hedefleyen trafik reklamları, reklama tıklayarak web sitenizi ziyaret edebilecek kişilere reklam gösterimi gerçekleştirilen reklam modelleridir.  Her zaman yüksek dönüşüm sağlamayan bu modelde, yönlendirme yapılan uygulama ya da adrese yapılan tıklamalar önemlidir.

Etkileşim Reklamları

Facebook etkileşim reklamları, 3 ayrı kategoride ele alınmaktadır. Amaç; daha fazla beğeni, yorum yani etkileşim arttırmaktır.

  • Gönderi Etkileşim Reklamları

Facebook gönderilerinizin daha çok yorum, beğeni vb. gibi etkileşim alması için tercih edilen reklam modelidir. Bu reklamlar daha önceden etkileşim oranı yüksek olan insanlara gösterilir. İlgi çekici reklamlar oluşturmak önemlidir.

  • Sayfa Beğenmesi Reklamları

Bu reklam modeli ile Facebook beğenilerinizde büyük artışlar elde edebilirsiniz. Dolaylı yoldan takipçi sayınızda da artış gözlemlenebilir. Beğeni reklamlarında sık yapılan hatalardan biri olan takipçi satın alma, sayfanıza büyük zararlar verebilir.

  • Etkinlik Yanıtları Reklamları

Büyük kullanıcı kitlesine sahip olan sosyal medya mecralarından biri olan Facebook, etkinlik oluşturabileceğiniz bir mecradır. Etkinliklere katılım yapılabilmesi için sponsorlu içerik olarak etkinliklerinizi öne plana çıkarabilirsiniz. Facebook etkinlik yanıtları reklam modeli; sık tercih edilen model olmasa da seminer, etkinlik ya da toplantı gibi etkinliklere katılması olası kişilere ulaşmak içi önemlidir.

Uygulama Yüklemeleri Reklamları

Mobil bir uygulamanızın indirilmesi için tercih edebileceğiniz reklam modeli olan uygulama yüklemeleri reklam modeli; daha önce uygulama indirmiş ya da bu tür reklamlara ilgi göstermiş potansiyel hedef kitleniz için yer alan kullanıcılara erişebilmenizi sağlar.

Video Görüntülenmesi Reklamları

Videonun daha fazla kişi tarafından izlenmesini amaçlayan bu modelde, reklam videoyu izlemesi olası kişilere gösterilir. Bu modelde yeniden hedefleme yapabilirsiniz.

Potansiyel Müşteri Bulma Reklamları

Potansiyel müşteriler ait verileri toplamak için tercih edilen potansiyel müşteri bulma reklam modelinde, potansiyel müşterilerin iletişim formu doldurulması amaçlanır. Herhangi bir siteye yönlendirme yapılmaz. Reklamlar, daha önce iletişim formu dolduran kişilere gösterilir. Bu reklam modeli, diğer reklam modellerine göre daha maliyetlidir. Toplanan bilgiler Facebook veri tabanında depolanır ve excel formatında dışarı aktarılabilir.

Dönüşüm Reklamları

Satın alma, sepete ekleme gibi verilerin optimize edilmesi ile yapılan dönüşüm reklamları,  Facebook uygulamalar ile takip edilebilen ve ölçümlenebilen reklam modelidir. Web sitesi, mobil uygulama aracılığıyla ürün hizmet satışlarında tercih edilen bu reklam modeli, dijital pazarlama için en önemli modeldir.

Dönüşüm reklamları; kategori satış reklamları, mağaza ziyaretleri ve dönüşüm şeklinde kategorize edilmektedir.

Dönüşüm Reklam Modeli

Dönüşüm reklam modelinde ulaşılan veriler sayesinde, yeni bir reklam verildiğinde hedef kitlenizi belirleyebilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitesinde hizmet ve ürün satışı için avantaj sağlayan dönüşüm reklamlarının Facebook Pixel ile entegre çalışması önemlidir.

Katalog Satış Reklamları

Katalog satışı reklamları için Bussiness Manager üzerinden katalog yüklemesi yapılmalıdır. Assets yani  Varlıklar menüsünde yer alan Katalog kısmından farklı ürünler kategoriye eklenebilir. Katalog reklamları ile ürün ve hizmetler hedef kitlenize sponsorlu olarak gösterilir.

Mağaza Ziyaret Reklamları

Ürün ya da hizmetinizi satın alma olasılığı yüksek olan kişilere , mağazadan satış yapılmasına imkan tanıyan reklam modelidir. Mağaza ya da işletme konumunda, yakınlarında bulunan ve mağaza ya da işletmeye yakın olan potansiyel müşterilerin, fiziki olarak ziyaret gerçekleştirmesi istenilmesi durumunda avantaj sağlayan reklam modelidir. Bu modelde mağaza ve hizmet hakkında detaylı bilgi verilebilir. Facebook mağaza ziyaretleri reklam modeli için Facebook’da işletme sayfanız bulunmalıdır.

No Comments

Leave a reply