İçerik Pazarlaması

İçerik Pazarlaması

Markalar hedef kitlerine ulaşmak ve hedef kitlelerini genişletmek için paylaşım yapmaktadır. Bazı markalar sadece blog yazıları ile içerik üretirken bazıları ise sosyal medya üzerinden içerik üretmekte. Hem blog içerikleriyle hem de sosyal medya içerikleri üreterek hedef kitlelerine her platformdan erişebilmektedirler. Markalar hangi platformu kullanırlarsa kullansınlar içeriklere olan ilgi her geçen gün artmaktadır. B nedenle markalar içerik üretimine önem vermektedir.
İçerik pazarlaması, işletme ve markaların hedef kitleleriyle etkileşime geçmek ve kar edebilecekleri müşteri geri dönüşümleri elde etmek için tercih ederler. Yaptıkları içerik üretimi çalışmalarına verilen isidir. Markalar içerik pazarlaması yaparken genellikle şu içerik türlerini tercih etmektedirler;
• Blog içerikleri
• Sosyal medya içerikleri
• Video içerikleri
• Reklam içerikleri

Bu içerik türleri markaların en çok tercih ettikleri içerik türleridir. Markalar oluşturacakları içerik türlerine karar verdikten sonra hedef kitle ve rakip analizlerini göz önünde bulundurarak hareket ederler.
İçerik Üretmede İlk Adım: Rakip Analizi
Dijital ortamda içerik üretimi yapmadan önce rakiplerinizi analiz etmeniz gerekmektedir. Rakip analizi yapıldıktan sonra içerik pazarlama stratejileri belirlenmelidir.
• İlk olarak rakiplerinizi belirleyin.
• Rakiplerinizi belirledikten sonra rakip firmaların içeriklerini analiz edin göz atın.
• Rakiplerinizin sosyal medya hesaplarında paylaşımlarına göz atarak oluşturacağınız strateji için fikir sahibi olun.

Bu adımları izleyerek üreteceğiniz içerikler hakkında kolayca strateji belirleyebilirsiniz ve içerik pazarlamasına başlayabilirsiniz.

İçerik Üretmede İkinci Adım: Hedef Kitlenizi Belirleyin
Ürün veya hizmet satan marka ve kuruluşların kendilerini tanıtmak istedikleri hedef kitleleri vardır. Dijital içerik üretimi yapacak markalar için hedef kitle oldukça önemlidir. Çünkü markaların hedef kitlesinde yer alan kişilere göre içerik pazarlaması yapılacak platformlar değişiklik göstermektedir.
Hedef kitlesi analiz ederken;
• Demografik bilgiler
• Yaş ve cinsiyeti
• İnternet kullanım alışkanlıkları
• İlgi alanları
Bu maddeler göz önünde bulundurularak hedef kitle analizi yapılmalıdır. Hedef kitle analizi yapıldıktan sonra hedef kitlenize uygun içerik pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz.

Bu başlıkları göz önünde bulundurarak içeriğinizi belirleyebilir ve pazarlayabilirsiniz.

No Comments

Leave a reply