Setup34 Digital AgencyBizden Haberler E-Ticaret Sitenize En Uygun Reklam Stratejisini Nasıl Belirlersiniz?

E-Ticaret Sitenize En Uygun Reklam Stratejisini Nasıl Belirlersiniz?

Web sitenize en uygun reklam stratejisini belirlemek; dönüşümlerinizi artıran en verimli yöntemlerden biridir. Her e-ticaret sitesinin müşterileri, kitlesi ve fiyatları birbirinden ayrı olduğu gibi; tercih edilen reklam modelleri de farklı olacaktır. Bugün anlattıklarımızın daha kolay anlaşılabilmesi için birbirinden iki farklı sektörü ele alalım: spor giyim ve seyahat. Hali hazırda e-ticarete yeni atıldığını varsayacağımız bu iki marka, reklam stratejilerini geliştirmek için ne yapmalı? İşte, yanıt…

1. Swot Analizi İle Genel Durum Değerlendirmesi

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızı verimli kılmak için ürünlerinizi ya da hizmetlerinizi iyi tanımanız şarttır. Ürünlerinizle ilgili detaylı ve teknik bilgilere yetkin bir derecede hakimseniz, atmanız gereken adımları da daha kolay belirlersiniz. Reklam performansınızı artıracak ürün bilgileri ile içeriklerinizi optimize edebilir ve müşterilerinize en doğru bilgileri sunabilirsiniz. Bu nedenle SWOT analizi markanız için son derece önemlidir. Güçlü ve zayıf yönlerinizi, fırsatları ve tehditleri anlamanıza yardımcı olacak bu analizle, genel durumunuzu değerlendirebilir, ihtiyaçlarınızı ve gereksiz harcamalarınızı kontrol altına alabilirsiniz. 

Örneğin spor giyim markası, hangi ayakkabılarda ön plana çıkıyor, rekabet edebileceği firmalar neler, hedefi ne, en az satılan spor kıyafetlerinizin dönüşümünü artırmak için ne yapmalı? Bu sorulara sağlıklı cevaplar verebildiğiniz swot analizi, stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır. Aynı şekilde seyahat firmanız da bu sene hangi kampanyalarında başarılı oldu, Rakip X firması hangi turlarda sizden daha çok dönüşüm elde etmiş ya da rakiplerinizin zayıf yönleri bu dönemde neler olmuş? 

Swot analizi oldukça geniş bir kavram olup sadece satış üzerinden yapılan bir rakip analizden ibaret değildir. Swot analizi içerisinde SEO çalışmalarını da takip etmeli ve markanızın rekabet ettiği web sitelerini de incelemelisiniz. Analizi sadece dönüşüm üzerinden değil; dönüşümü etkileyen tüm parametreler üzerinden ele almalısınız. İşletmeninizin kendi içindeki unsurları, rakipler ile karşılaştırmasına yarayan bu araç ile işletmenizin dinamiklerini çok daha sağlam bir hale getirebilirsiniz.

2. Kimi Hedefliyorsunuz?

Sattığınız ürüne ya da hizmete kimlerin ihtiyacı var? Fiyat skalanız, hangi insanlar için daha uygun? Ürüne ihtiyaç duyan insanların yaş ortalaması kaç? Bu kişilerin ilgi alanları neler?  Hedef kitlenizi belirleyecek birkaç basit sorunun yanı sıra, hedef kitlelerinizi daha da özelleştirmeniz ve ürüne ihtiyaç duyan en doğru hedef kitleyi belirlemeniz dönüşümleri ve trafiği de beraberinde getirecektir. Spor giyim markasının kitlesi; sporla uğraşan, 18- 45 yaş arası olacağı gibi; seyahat firmanızın kitlesi çok daha başka olacaktır. Emeklilere hitap eden turlarınız 50 yaş üstü için çok daha uygun olabilir. Bu nedenle önce sektörünüzün kitlesini ardından kendi hizmetinizin sınırlarını belirlemelisiniz. Hedef kitleyi geniş tutmanız önemli. Ancak yanlış kitleleri de hedefe almanız size avantaj değil, bir dizi dezavantaj getirecektir. Maliyetlerinizin artması yanı sıra, dönüşümlerinizde bir değişim olmayacaktır. Bu nedenle kitlenizi, gerçekten hedeflediğiniz kişilere sunmayı tercih edin.

3. Bütçeniz Nedir?

Reklam kampanyalarınıza ayırmak istediğiniz bütçeyi planlamanız ve yıllık planlar ile çalışmanız markanızın verimliliği için çok daha idealdir. Dönemsel ve sürekli reklam kampanyalarınız için bütçe hesap kontrolleriyle harcamalarınızı takip edebilir ve elde ettiğiniz gelirleri görebilirsiniz. Bu bilgiler size reklam kampanyalarınızın doğruluğu ile ilgili verileri de sunacaktır. 

Bütçe; markanızın alanı, kitlesi, fiyat skalası ve daha birçok parametreye bağlı olarak çalışır. Başta örnek olarak verdiğimiz iki sektöründe aynı bütçelere sahip olduğunu varsaydığımızda, bu bütçeleri kanallara ayırma yöntemleri ve harcama yaptıkları dönemler de farklı olacaktır. 

Spor giyim markası için; kampanya dönemleri, okul açılma zamanı gibi ayakkabı ve giyimin çok daha revaçta olduğu zamanlarda reklam bütçelerinin artırılması gerekir. Seyahat firması için de; bahar dönemleri ve mevsim geçişleri reklam bütçelerinin artırılması için en doğru zamanlar! Ancak günümüzde COVİD-19 salgını nedeniyle insanlar tatil yapma konusunda tedirgin. Bu nedenle de talepler büyük oranda düştü. Dolayısıyla böyle bir dönemde reklam bütçelerinizde küçülmeye gidebilirsiniz. Ancak erken rezervasyon fırsatları, bir sene geçerli tatil gibi kavramlarla müşterilerinizin ilgisini geri kazanabilirsiniz. Peki, spor giyim ? Herkesin eve kapandığı bu dönemde online satışlar başını alıp gitmiş, yoga ve pilates gibi kavramlar çok daha ön plana çıkmışken reklam bütçelerinizi optimize etmenizin tam da zamanı! 

4. Marka Bilinirliğiniz Ne?

Bilinirlik, markanızın büyümesi ve gelişmesi için son derece önemlidir. Bu nedenle bütçe planlamalarınızda markanızın Branding çalışması için de bir bölüm ayırmalısınız. Marka bilinirliği çalışmalarında en önemli platformlardan biri haline gelen sosyal medya kanallarını sektörünüze uygun çalışmalarla düzenlerseniz, marka bilinirliği kazanmanız çok daha kolaylaşabilir. Influencer marketing ile seyahat markaları çok daha büyük avantaj sağlayabilir. Günümüzde görselliğe dayalı sosyal medya kanalı Instagram, tatil firmanız için oldukça iyi bir yol olacaktır. “Yükselişi Hız Kesmeyen Sektör; Influencer Marketing” ile ilgili daha fazla bilgiye yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Spor giyim markaları daha geniş ve genç kitleye hitap eden sektörlerden biri. Genç kitleye hitap eden sektörlerin rakipleri daha çok olmasına rağmen, büyüme şansları da diğer sektörlere göre çok daha fazladır. Markanızı Reels ve TikTok gibi kanallarla destekleyebilir; daha çok kişiye ulaşabilirsiniz. Bu tarz dinamik mecralar, geniş kitleli markalar için çok daha iyi olacaktır. 

Marka bilinirliği ile ilgili sektörünüz ne olursa olsun, bütün reklam kampanyalarında olması gereken tek unsur “yaratıcılık”tır. Çalışmalarınızda her zaman yaratıcılığı ön planda tutmaktan vazgeçmeyin! 

No Comments

Leave a reply